Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2008

Δήμος δικαίου!

Ο Δήμος Συκεών βρίσκεται στο βόρειο και κεντρικό τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης σε υψόμετρο 145 μέτρων περίπου και συνορεύει με το εξωτερικό Βυζαντινό τείχος της παλιάς πόλης(άνω πόλη) σε μήκος περίπου 1500 μέτρων.
Το Βυζαντινό τείχος, τα λεγόμενα κάστρα, που χρονολογείται από το 315 π.Χ., βρίσκεται κατά μήκος των Συκεών αρχίζοντας από το Επταπύργιο – Ακρόπολη και κατηφορίζοντας παράλληλα με τα κάστρα μέχρι την Ληταία Πύλη.
Το μνημείο του Επταπυργίου είναι το σήμα κατατεθέν του Δήμου το οποίο κατά τη γνώμη μου δεν έχει αξιοποιηθεί καθόλου(έχω γράψει σχετικά εδώ). Ένας χώρος μνημείο σήμερα, κολαστήριο μέχρι εχθές λόγο των φυλακών του Γεντί Κουλέ, που θα μας θυμίζει για πάντα δύσκολες περιόδους του λαού μας όπως στην τουρκοκρατία, την γερμανική κατοχή, την περίοδο της χούντας.
Είναι ο τόπος που κατοίκησαν οι πρόσφυγες της Μ. Ασίας(ωστόσο υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι κατοικήθηκε και σε πολύ παλιές εποχές). Πολύ από αυτούς τους πρόσφυγες έφτιαξαν τα σπίτια τους κολλητά με τα κάστρα από την εξωτερική πλευρά της πόλης.
Τώρα θα μου πείτε για ποιο λόγο βρήκα, έγραψα και σχολίασα όλα τα παραπάνω στοιχεία. Απλά γιατί είναι άμεσα συνδεδεμένα με την ιστορία που άκουσα πριν από λίγο καιρό από κάποιον κάτοικο του δήμου που όπως μου είπε είναι απόγονος εκείνων των μεταναστών της Μ.Ασίας που ήρθαν και ρίζωσαν έξω από την πόλη της Θεσσαλονίκης. Δεν είμαι εγώ ο αρμόδιος για να κρίνω αν τα όσα μου είπε είναι αλήθεια αλλά τα δικαστήρια, παρόλα αυτά επειδή η ιστορία αυτού του ανθρώπου συμβαίνει και σε πολλούς ακόμα δημότες αυτού του δήμου θεώρησα σκόπιμο να την γράψω.
Το σπίτι αυτού του ανθρώπου είναι μια παράγκα(στην κυριολεξία), ανάμεσα σε πολυτελείς μονοκατοικίες που έχουν φτιαχτεί τριγύρω. Τον ρώτησα αν είναι δικό του και πώς δεν το έχει αξιοποιήσει είτε με αντιπαροχή είτε μόνος του με ανακαίνιση.
"Δεν μπορώ να κάνω τίποτα προς το παρόν φίλε μου γιατί βρίσκομαι, όπως και πολλοί άλλοι, στα δικαστήρια με τον δήμο Συκεών. Άσε γιατί εδώ και καιρό είμαι σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση και εγώ και η γυναίκα μου. Είμαι 65 χρόνων και γεννήθηκα σ' αυτό το σπίτι. Έκανα οικογένεια και τα παιδιά μου μεγάλωσαν κι αυτά εδώ. Το σπίτι το πήρα από τους γονείς μου με χρησικτησία, όπως και τα περισσότερα παιδιά των μεταναστών. Ο πατέρας μου είχε φτιάξει αυτήν την παράγκα και την είχε σαν σπίτι και σαν στάνη και έβοσκε τα πρόβατά του εδώ όταν δεν υπήρχαν σπίτια πολλά, παρά μόνο κάτι παράγκες σαν τη δική του, ούτε καν δρόμοι όπως τώρα. Δεν είχε καμία σχέση η περιοχή με την σημερινή της μορφή. Τα οικόπεδα αυτά έχουν πάρει τεράστια αξία λόγο της ανάπτυξης της περιοχής και της τοποθεσίας που βρίσκονται και ίσως αυτό να είναι το τίμημα που πληρώνω και γι' αυτό να τα θέλουν τόσο πολύ.
Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο πόνο, κόπο και χρήμα έχω ξοδέψει για κάτι που είναι δικό μου. Για να καταλάβεις τι εννοώ θα σου πω πως έγιναν τα πράγματα. Ένα πρωί, ενώ πίναμε καφέ με την γυναίκα μου, έρχεται κάποιος κύριος(αν θυμάμαι καλά μηχανικός) και μας λέει με μια απορία -κατοικούν εδώ άνθρωποι; εμένα από τον δήμο μου είπαν ότι είναι απλά ένα οικόπεδο άδειο-. Τον ρώτησα ποιος είναι και τι ακριβώς θέλει και από τότε ξεκινάει το δράμα μου. Μου εξηγεί ότι ο δήμος έχει βγάλει σχέδιο στο οικόπεδο το δικό μας και κάποια άλλα διπλανών να χτίσει σχολείο, για το οποίο πολύ αμφιβάλω αφού δεν βολεύει καθόλου ο χώρος μιας και είναι μικρός και ανάμεσα σε σπίτια.
Θέλει να μας πάρει τα σπίτια aπροειδοποίηta, χωρίς καμιά αποζημίωση θεωρώντας τα ότι είναι του δήμου. Σαν αποδείξεις έχει κάτι χρυσόβουλα από βυζαντινής εποχής και δεν ξέρω αν εμπλέκεται και η εκκλησία. Το ίδιο κάνει και στον διπλανό μου που είναι πολύτεκνος και δεν έχει στον ήλιο μοίρα παρά μόνο μια ίδια παράγκα. Φοβάμαι μην κάνει καμιά τρέλα πάνω στην απελπισία του, γιατί αυτός όπως καταλαβαίνεις είναι σε χειρότερη κατάσταση από εμένα.
Τέλος πάντων, τώρα περιμένουμε από την Ελληνική δικαιοσύνη να αποφασίσει ποιος έχει το δίκιο με το μέρος του. Πάντως εγώ είμαι αποφασισμένος, με όσες δυνάμεις μου απομένουν, να το φτάσω μέχρι και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια αν δεν δικαιωθώ στην Ελλάδα."
Έτσι έχει η ιστορία αυτού του ανθρώπου, πάνω κάτω όπως μου την περιέγραψε. Μου είπε και αρκετά ακόμα για τον δήμαρχο Συκεών πάνω στην στεναχώρια του, ο οποίος διανύει την τέταρτη παρακαλώ τετραετία της θητείας, τα οποία ήταν σοβαρές κατηγορίες για την διαχείριση του δήμου. Γι' αυτά όμως δεν μπορώ να μιλήσω μιας και δεν αφορούν τον ίδιο αλλά κυρίως δεν υπάρχουν αποδείξεις. Πείτε μου βέβαια στην Ελλάδα ποιος βγήκε δήμαρχος και δεν άγγιξε το ταμείο του δήμου, για πόσους μαθεύτηκε κάτι και πόσοι τιμωρήθηκαν.
Όπως ανέφερα και στη αρχή της ιστορίας δεν είμαι ούτε δικαστής ούτε κανένας αρμόδιος ούτε είδα τις αποδείξεις για όλα όσα μου είπε. Από την άλλη πολύ θα ήθελα να μάθω και τους ισχυρισμούς του δήμου, αλλά νομίζω ότι από το βλέμμα και τον τρόπος με τον οποίο μιλούσε εύκολα καταλαβαίνεις ότι δεν πρόκειται για κάποιον ψεύτη-καταπατητή δημόσιας περιουσίας όπως θέλει να τον εμφανίσει ο δήμος. Άλλωστε μιλάμε για έναν άνθρωπο που η οικονομική του κατάσταση όπως φάνηκε ήταν απλά στα όρια της αξιοπρέπειας. Από την άλλη γνωρίζω αρκετούς ανθρώπους με τα ίδια προβλήματα στον συγκεκριμένο δήμο. Ελπίζω να υπάρχουν οι αποδείξεις ώστε να δικαιωθεί αυτός ο άνθρωπος, αν και σε αυτές τις περιπτώσεις οι μαγαλοκαρχαρίες τρώνε τα ψαράκια.

14 σχόλια:

  1. prwth prwth 8a ta xwsw pali!!xaxa.
    pragmatika kati to opoio sumvainei solous tous tomeis sauthn thn dikaih panw apo ola xwra.einai sta8erh axia to oti mporei n uparxoun authaireta spitia megalo epixeirhmateiwn h katapathtes megala onomata alla auta o nomos(o elhnikos)edelws tyxaia dn ta vlepei kai edelws tyxaia dn prokeitai pote n tous pane sta dikasthria.h ellhnikh dikaiosunh vlepei to dentro(gia thn kariveia tn 8amno)kaioxi to dasos.mporei n paranomoun polloi alla poios thn plhrwnei??o gerakos pou dn exei stn hlio moira...anti n pairnoune lefta apo autous pou ta jklevoun h pou tous trexoun ta pairnoun apo autous pou dn exoun pswmi n fane.eimai sigourh oti o gerakos exei to dikaio.ellhnikh ''dikaiosunh''
    wraio post episthmona!(kai metaxu mas h fusikh sucks)xaxa

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. the monkeys
    Άντε κάνε μου ποδαρικό!
    Ακριβώς αυτά που λες συζητούσα με έναν φίλο μου προχτές. (kai metaxu mas, h fusikh einai kaula! an kai den eimai tou xwrou)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. JamanFou
    Από το κράτος ξεκινούν και σε μας καταλήγουν όλα! Περιορίστηκα στο "δήμος" γιατί αυτός είναι ο ηθικός αυτουργός στο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. φίλε newton βοήθεια! και συγνώμη που στη σπάω στην ανάρτηση σου. Στην προσπάθεια μου να βάλω σε αυτά που παρακολουθώ το blog το δικό σου και κάποια άλλα μου την έπεσε κάποιος καριόλης και μου αιχμαλώτισε το μηχανισμό παρουσιάζοντας τάχα μου ότι παρακολουθώ το δικό του blog ένα κωλομπαρίστικου περιεχομένου με τίτλο: grab your ankles, με αφορμή ίσως την τελευταία ανάρτηση μου. Και το οποίο από ότι είδα έχει μηδενική κίνηση. Δεν ξέρω τι να κάνω δεν μπορώ να το βγάλω, θα γίνω ρεζίλι! Απάντα αν ξέρεις σε παρακαλώ στη δική μου ανάρτηση. ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έτσι είναι φίλε Νεύτωνα, οι μεγαλοκαρχαρίες πάντα θα τρέφονται από τα μικρά ψαράκια... Εκτός και αν τους εμποδίσει κάποιος (κυβέρνηση, κράτος, you know...), που στην προκειμένη περίπτωση ασχολείται μόνο με το πως θα ανεβεί στις δημοσκοπήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανορθόδοξος
    Τους συγκεκριμένους "μεγαλοδημάρχους" πρέπει να τους εμποδίσουμε εμείς από το να ξαναεκλεγούν, αλλά που μυαλό οι μπουφοδημότες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. δεν βγαζεις ακρη με αυτα τα πραγματα..δεν υπαρχει δικαιοσυνη γιατι δεν την απαιτουμε..μπραβο πυ τα τονιζεις ολα αυτα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Anyparktos
    Δεν ξέρω αν βγάζεις άκρη, αλλά μορούμε να τους κάνουμε στην άκρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δε φτανει που εχουμε μια μονο ευκαιρια καθε 4 χρονια για να τους βγαζουμε απο τη μεση ολους αυτους, την πεταμε και στα σκουπιδια απο πανω! Τι να πεις...
    Να δουμε ποτε θα αλλαξουμε μυαλα.
    Την καλημερα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. exoaptonkyklo
    Τώρα που είπες την πετάμε στα σκουπίδια, θυμήθηκα που πριν καμιά 2τετραετίες κάποιοι τύποι είχαν γράψει, λίγο πριν τις εκλογές, πάνω σχεδόν σε όλους τους κάδους της θεσ/νίκης τη λέξη "κάλπη"! Απόλυτα εμνευσμένο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. χεχε αυτό με την κάλπη... εξαιρετικόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΜΗΝ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΩ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΕΠΤΑΠΥΡΓΙΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΚΙΕΣ ΑΝ ΜΗ ΤΙ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΠ ΟΥΔΕΝΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ.ΤΟ ΣΗΜΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΥΚΕΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΤΟ ΕΠΤΑΠΥΡΓΙΟ ΑΝΟΙΚΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΝΩ ΠΟΛΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ο ΔΗΜΟς ΣΥΚΕΕΩΝ ΕΦΑΠΤΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΛΑΙ.
    ΕΛΕΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @Ανώνυμος
    Άσε με ρα φίλε τώρα που κάνεις σχόλιο για το ποιο είναι το σήμα κατατεθέν του δήμου και το τελειώνεις και με το ΕΛΕΟΣ. Δηλαδή ειλικρινά δε μου καίγεται καρφάκι. Άλλα πάντως πλάκα έχεις, οι Συκιές εφάπτονται με τα κάστρα αλλά δεν έχουν σχέση με αυτά. Πως γίνεται αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...