Τετάρτη, 10 Δεκεμβρίου 2008

Κρατική Αναρχία!

Ας εξετάσουμε με λίγο πιο ψύχραιμη σκέψη τα γεγονότα των τελευταίων ημερών σχετικά με τις διαδηλώσεις και τους βανδαλισμούς και ας προσπαθήσουμε να βγάλουμε λογικά συμπεράσματα σε σχέση με το τι είναι αναρχία και ποιος αναρχικός, αλλά και ποιες είναι οι επιπτώσεις σε μια δημοκρατική κοινωνία. Ετυμολογικά, λοιπόν, η λέξη αναρχία προέρχεται από την ελληνική λέξη αρχή= εξουσία και το στερητικό α. Στην κυριολεξία αναρχία σημαίνει «χωρίς εξουσία». Ο όρος αναρχισμός είναι αρκετά παρεξηγημένος καθώς αρχικά είχε αρνητική έννοια, διότι αναρχία συνήθως σήμαινε χάος κοινωνικό, πολιτικό και όχι μόνο. «Δήλωνε» δηλαδή την αταξία ή υπήρχαν φορές που ταυτιζόταν με βομβιστικές τρομοκρατικές ενέργειες. Η σύνδεση με τη βία θεωρείται προπαγανδιστική καθώς οι μεγαλύτερες σχολές και οι μεγαλύτεροι θεωρητικοί αναρχικοί, θεωρούν τη βία όχι μόνο ακατάλληλο μέσο επιβολής αλλά επίσης την εξισώσουν με την αστική ηθική. Αναρχικός, λοιπόν, είναι αυτός που αναφέρεται στην αναρχία. Αυτός που δεν εντάσσεται σε καμιά αρχή και κανένα νόμο.
Θεωρούμε σήμερα, λοιπόν, ότι οι πράξεις καταστροφών της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας είναι πράξεις αναρχίας. Μας καταβάλει έντονη αντιπάθεια και αντιτειθόμαστε με αυτούς, που με αυτοσχέδιες βόμβες και όπλα ισοπεδώνουν καταστήματα, αυτοκίνητα και κτήρια. Άρα, ο κυρίως λόγος για τον οποίο εκφράζουμε την δυσαρέσκειά μας σε τέτοιες ενέργειες είναι η άμεση οικονομική επίπτωση που έχει ο καθένας από τις ζημιές που προκαλούνται. Ουσιαστικά, δηλαδή, από το σπάσιμο μιας τζαμαρίας ή ενός αυτοκινήτου, πλήττεται άμεσα το πορτοφόλι μας και αυτό είναι που μας κάνει πολέμιους αυτών των αντιδράσεων. Από την άλλη πλευρά, κανένας δεν στεναχωριέται όταν οι στόχοι αυτών των επιθέσεων είναι μεγαλοεταιρίες, τράπεζες και κέντρα άσκησης εξουσίας, όπως αστυνομικά τμήματα και υπουργία. Όσον αφορά τους λόγους για τους οποίους οι εξεγερθέντες προβαίνουν σε τέτοιου είδους αντιδράσεις, θα έλεγα ότι βρίσκουν πάνω κάτω σύμφωνους τους περισσότερους εκ των πολιτών. Τέτοιοι λόγοι μπορεί να είναι η υπερβολική άσκηση εξουσίας, η καταπάτηση των δικαιωμάτων των πολιτών από από τους ασκούντες την εξουσία, η υπερβολική οικονομική και κοινωνική καταπίεση των λίγων προς τους πολλούς και γενικώς η έντονη δυσαρέσκεια της μεγαλύτερης μάζας των ανθρώπων από τους έχοντες και κατέχοντες οικονομική δύναμη αλλά και διοικητικά αξιώματα. Ακόμα, αντιδρούμε έντονα σε κάθε περίπτωση ανθρώπινης απώλειας ή τραυματισμού που μπορεί να προκληθεί από τέτοια συμβάντα. Άρα, συμπερασματικά, παραδεχόμαστε ότι το πρόβλημά μας σε γεγονότα βίας και καταστροφών, δηλαδή αναρχισμού, είναι, όχι οι λόγοι για τους οποίους ξεκίνησαν(τουλάχιστον τις περισσότερες φορές) αλλά το ότι οι στόχοι και οι πληγέντες είμαστε και εμείς οι ίδιοι, κυρίως οικονομικά και σε κάποιο βαθμό και με τραυματισμούς ανθρώπων.
Από την άλλη μεριά έχουμε την έννομη τάξη, μια δημοκρατική κυβέρνηση η οποία προσπαθεί με την θεσμοθέτηση και κύρωση νόμων και διατάξεων να επιβάλει και να δημιουργήσει ένα καθεστώς ισότητας και δημοκρατίας μεταξύ των πολιτών. Σκοπός του κράτους είναι η ίση μεταχείριση και ειρηνική συμβίωση των πολιτών, χωρίς την οικονομική και πνευματική εξαπάτηση κανενός. Άλλωστε στη δημοκρατία, η ελευθερία και τα δικαιώματα του κάθε ανθρώπου φτάνουν και σταματάνε εκεί που ξεκινά η ελευθερία του άλλου. Μήπως, όμως, στην περίπτωση της ελληνικής πραγματικότητας δεν συμβαίνει επουδενή κάτι τέτοιο; μήπως, όταν η εφορία κατακλέβει τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες με παράλογους φόρους και τα χρήματα αυτά τα χρησιμοποιούν όχι προς όφελος του κράτους αλλά για προσωπικό όφελος του κάθε υπουργού, είναι ίδιο με το να σου σπάσουν την τζαμαρία του καταστήματος; μήπως, όταν οι εργαζόμενοι επί χρόνια πληρώνουν ασφάλειες αλλά τα ταμεία είναι καταχρεωμένα από κακές διαχειρίσεις και κλεψιές, είναι ίδιο με το να σου ληστεύουν το σπίτι ή το μαγαζί; μήπως με το να υπάρχει κάκιστο οδόστρωμα και απούσα τροχαία, με αποτέλεσμα να γίνονται δεκάδες ατυχήματα είναι ίδιο και χειρότερο με τους τραυματισμούς από τις διαδηλώσεις; ή νομίζουμε ότι με την απαράδεκτη εκπαίδευση και ασυδοσία των αστυνομικών δεν έχουμε ένα είδος αυταρχισμού και αναρχίας με τραγικά αποτελέσματα; και ακόμα δεν νομίζεται ότι με την κατάντια των "νόμιμων" κυβερνήσεων έχει καταργηθεί η ελευθερία σκέψης και έκφρασης από την έλλειψη παιδείας αλλά και την επιβολή τους από τα μέσα ενημέρωσης; δεν νομίζεται ότι καθημερινά έχουμε τεράστιου οικονομικού είδους απώλειες αλλά και απώλειες σε ανθρώπινες ζωές από τα δεκάδες σκάνδαλα που γίνονται; είναι πασιφανές και μια μικρή ματιά αν ρίξουμε σε νοσοκομεία, υπουργία, εφορία, πολεοδομία, αστυνομία και τροχαία, δήμους αλλά και σε όποιον τομέα και να δούμε, ότι είναι διεφθαρμένος και μάλιστα με την ανέχεια του κράτους.
Άρα, είναι ολοφάνερο ότι οι επιπτώσεις από μια καταστροφική διαδήλωση, όσο δυσάρεστη κι αν μας είναι, είναι πολύ λιγότερες από της σημερινές συνθήκες διακυβέρνησης που επί χρόνια μας κλέβουν και μας λεηλατούν. Αποδεικνύεται ότι οι οικονομικές, πνευματικές και ψυχολογικές ζημίες είναι πολύ πιο άμεσες και μεγαλύτερες με την νόμιμη μορφή τους.
Αν, λοιπόν, μας ενοχλούν μία φορά τα συμβάντα αναρχίας, τότε θα έπρεπε να έχουμε εξοργιστεί με τον τρόπο που κυβερνιόμαστε εδώ και 20 χρόνια. Γιατί αν πληρώνουμε μια φορά για τις καταστροφές, τότε πληρώνουμε εκατό στον κρατικό μηχανισμό που διοικούν οι λίγοι.
Πριν φτάσουμε σε μη αναστρέψιμα αποτελέσματα, σε καταστάσεις που θα έχουν τραγικές συνέπειες, νομίζω ότι πρέπει να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάθαρση του πολιτικού συστήματος και εφαρμογή των νόμων. Σίγουρα δεν θεωρώ λύση την εκλογή του άλλου ακόμα πιο σάπιου κόμματος, που καραδοκούν σαν κοράκια να πάρουν την κυβέρνηση της χώρας και να μας αποταλειώσουν!

7 σχόλια:

  1. newton στην αναρχία υπάρχουν πολλές εκδοχές. υπάρχει η μη-βία αλλά υπάρχει και η βία. το πρώτο αναρχικό συμβάν που έχει καταγραφτεί στην ελλάδα είναι η σφαγή ενός βιομηχάνου στην πάτρα από έναν αναρχικό τσαγκάρη με τη φαλτσέτα στη δεκαετία του 1880(ι.κορδάτος: ιστορία του ελληνικού εργατικού κινήματος). είναι και η φύση αυτής της ιδεολογίας τέτοια που είναι πολυτέλεια να ζητάμε ομοιόμορφη συμπεριφορά από χιλιάδες τέτοια παιδιά που βρίσκονται στο δρόμο. και αν βάλουμε και αυτούς της προσκόλλησης, γίνεται η κατάσταση ανεξέλεγκτη. ο χαρακτήρας όμως της εξέγερσης παραμένει, πως να το κάνουμε.
    πάντως πολύ ωραία κλιμακώνεις την επιχειρηματολογία σου και η κατακλείδα της με τα χοντρά γράμματα περιγράφει αυτό που όλοι απευχόμαστε να γίνει και που δυστυχώς τελικά θα γίνει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. navarino-s
    Είμαι υπέρ των ήρεμων διαδηλώσεων χωρίς βανδαλισμούς και σπασίματα ώστε να μην χάνεται και το νόημα του λόγου που γίνονται αυτές. Νομίζω ότι η κατάσταση ξέφυγε λίγο αλλά όπως λες είναι δύσκολο να ηρεμήσεις τόσα παιδιά αλλά και τους προσκολούμενους με αυτά αναρχικούς. Σκέφτομαι μήπως το πασοκ, εκτός του ότι τους βολεύει αυτή η κατάσταση, είναι και συνυπεύθυνο, με τρόπος που δεν μπορώ να είμαι σίγουρος(μμε, ανθρώπους του μέσα στις πορείες), ώστε να αυξηθεί η βία και όχι οι ειρηνικές διαδηλώσεις. Δεν ξέρω, το θέμα πάντως είναι ότι όσες ζημιάς κι αν έγιναν σίγουρα από οικονομικής άποψης δεν χρεώνουν το κράτος ούτε στο 1/10 σε σχέση με όσα μας έκλεψαν όλα αυτά τα χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ εύστοχο το κείμενο!

    κατεβάστε την παρουσίαση:
    http://ecology-salonika.org/lib/?p=2959

    Νομίζω έχει την απάντηση γιατί εξοργιζόμαστε από το σπάσιμο της βιτρίνας μας και τις επακόλουθες οικονομικές ζημίες και δεν εξοργιζόμασχτε εξίσου από την ληστρικήπολιτική μιας κυβέρνησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οργίστηκε και κάηκε όλη η Ελλάδα,
    η Θεσσαλονίκη της Μακεδονίας και το Πανεπιστήμιό της,
    και ο λαλίστατος Νομάρχης της συμπρωτεύουσας,
    Πανίκας ΨΩΜΙΑΔΗΣ,
    ούτε μία λέξη!!!

    Μέχρι και γιά το μίνι της Θώδη έβγαινε στα κανάλια!!

    Τώρα;
    Μούγκα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Tyler Durden
    Είδα το link που μου παρέπεμψες, όντως έτσι έχουν τα πράγματα, μας έχουν σε ένα καζάνι και μας σιγοβράζουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος 12:01
    Φίλε μου, που τον θυμήθηκες αυτόν τον joker; αυτός είναι μόνο για τα πανηγύρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΤΟ ΚΝΟΥΤΟ

    Ο Αλέξης κοιμήθηκε-πονάει η Αθήνα.
    Οι Νέοι με όλο το Δίκιο δικό τους
    με Βια την Κουρτίνα ξεσχίσαν του Σκότους
    κι εφάνη η Αθλιότητα, τ’ Άδικο, η Πείνα.

    Μα πριν καν τελειώσει ο ωραίος Αγώνας
    οι «ιθύνοντες» ’βάλαν το Χέρι στην Τσέπη
    και σκόπρισαν γύρω χιλιάδες τα «Πρέπει»
    ή ομάδες ομάδες ή και κατά μόνας.

    Τι «Πρέπει»μας είπε ο Πρώτος Πολίτης
    τι «Πρέπει» μας είπανε οι δήθεν Ταγοί μας.
    Με «Πρέπει» ξανά θα γεμίσει η Ζωή μας
    που κάθε Υπουργός θα ξερνάει Αλήτης.

    Οι Νέοι θα χάψουν το Χάπι ετούτο;
    Τα «Πρέπει» του Αγώνα θα κόψουν τη Φόρα;
    Του Δίκιου η Ώρα, δε θα ’ρθει ούτε τώρα;
    Και, Χέρια ούτε τώρα θ’ αλλάξει το Κνούτο;

    Γ.Χ.








    ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑ

    Το Κεφάλαιο λέει το χρήμα μιλάει
    και τάφους και στόμα εκείνο σφαλάει.
    Γι αυτό ο «ταπεινός», που έχει το χρήμα
    μια ζωή το σκορπάει σε κάθε του βήμα.

    Τριχίλιαρα δίνει σ’ αυτούς που καήκαν.
    Τριπλάσια σ’ εμπόρους που καταστραφήκαν.
    Και όταν το κράτος βουλιάξει τελείως,
    «πληρώνω» θα πει κυνικά ο αχρείος.

    Αυτό εσυνήθισε, αυτό μόνο ξέρει
    γι αυτό το ασπρουλό, παχουλό του το χέρι
    χαλάει απ’ τη μια κι απ’ την άλλη πληρώνει-
    κι αυτή η φροντίδα του ειν’ όλη κι όλη.

    Το χέρι του ποιος θα του πιάσει μια μέρα
    και μία κρατώντας μεγάλη μαχαίρα
    το χέρι θα κόψει το χρήμα που κλείνουν
    και ίχνιος χαράς στο λαό δεν αφήνουν;

    Γ.Χ.







    ΑΛΕΞΗΣ ΚΑΙ ΒΟΥΛΗ

    Ο Αλέξης στο χώμα. Η αισχρή, η κλέφτρα, φονιάς των Ελλήνων Βουλή
    λεπτού θα τηρήσει σιγή.
    Μα τότε χαμόγελο στα ουράνια πια χείλη του Αλέξη θ’ ανθίσει
    για πάντα η Βουλή σαν σιγήσει.

    Γ.Χ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...