Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2009

Ο ΟΑΣ(Θ) Βλάπτει Σοβαρά την Υγεία!

Και να ήταν μόνο το κάπνισμα αυτό που βλάπτει την υγεία, καλά θα ήταν. Έχει κολλήσει ποτέ κανένας έξυπνος από αυτούς που αγόρασαν αυτά τα λεωφορεία από πίσω του; έχουν σκεφτεί ποτέ να τα αλλάξουν με αυτά που έχουν την εξάτμιση ψιλά; Ξυπνάς πρωί πρωί, φρέσκος από τον ύπνο και ξαφνικά βρίσκεσαι να ακολουθείς με την μηχανή στα στενάκια ένα λεωφορείο που είναι όλη την ώρα σταμάτα, ξεκίνα και δώστου ο μαύρος καπνός να βγαίνει κατευθείαν στη μάπα σου. Τραβάς μια γερή τζούρα και είναι σαν να έχεις καπνίσει δέκα πακέτα τσιγάρα πριν καν προλάβεις να αναπνεύσεις έστω και ένα μόριο οξυγόνου.
Κατεβαίνεις στο κέντρο το μεσημέρι, ντάλα ήλιος και 36 βαθμοί θερμοκρασία και για κακή σου τύχει πέφτεις πίσω από το χάρο. Αν έχεις μηχανή στην πρώτη γκαζιά γίνεσαι μαύρος από το καυσαέριο και βρωμάς και ολόκληρος ενώ παράλληλα κάνεις μια ωραία σάουνα. Φυσικά οι έμπειροι οδηγοί έχουν προλάβει να κρατήσουν την αναπνοή τους μόλις δουν ότι το φανάρι άναψε πράσινο και ξεκινάει το λεωφορείο, γιατί αλλιώς τα πνευμόνια πηγαίνουν κατευθείαν για απόσυρση. Αν από την άλλη είσαι με αυτοκίνητο και δεν έχεις βάλει το a\c, οπότε έχεις ανοιχτά τα παράθυρα, ε, τότε καλό θα είναι να έχεις μάσκες οξυγόνου, όπως τα αεροπλάνα, γιατί η ασφυξία δεν θα αργήσει να έρθει, αλλά και οπωσδήποτε ένα δεύτερο μπλουζάκι γιατί αυτό που φοράς έχει γίνει μούσκεμα από τον ιδρώτα.
Άντε παλικάρια μου να τα αποσύρετε τα σαράβαλα και να πάρετε κανένα όχημα της προκοπής και κάντε τα και κανένα σέρβις που και που, δεν βλάπτει. Που είναι όλοι αυτοί οι οικολόγοι και οι διάφοροι που νοιάζονται για την υγεία μας να διαμαρτυρηθούν; Η εξάτμιση του λεωφορείου πετάει το καυσαέριο στο ύψος της ασφάλτου με αποτέλεσμα να εγκλωβίζεται για ώρες ανάμεσα στις πολυκατοικίες, τα αυτοκίνητα και τους ανθρώπους. Μήπως αυτό επιβαρύνει την ήδη βαριά ατμόσφαιρα των πόλεων; μήπως ανεβάζει την ήδη υψηλή θερμοκρασία; μήπως είναι ότι χειρότερο για την υγεία; Και μετά σου λέει βάλε inverter κλιματιστικό για οικονομία, να μην επιβαρύνεις το περιβάλλον. Άντε να βάλετε λίγο το μυαλό σας να δουλέψει και να φυτέψετε και κάνα δέντρο και μετά βλέπουμε.

23 σχόλια:

  1. αγαπητε φιλε newton ειμαι 52 ετων και πολλα χρονια δεν ασχολουμε με την ελλαδα γιατι στην ελλαδα δεν δουλευει τιποτα παρα μονο τα κοματοσκιλα τα αρπακτικα και οι κλεφτες οτι και να κανουμε η χωρα δεν αλλαζει ποτε θα ειναι παντα τριτοκοσμικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ο ΟΑΣΘ είναι και η βασική αιτία που δεν προχωράει η θαλάσσια συγκοινωνία, ίσως και ο σιδηρόδρομος στα περίχωρα, αλλά ήταν και ο βασικός αίτιος με τη μορφή που είχε τότε ως αιχμή του δόρατος της βιομηχανίας κινητήρωνεσωτερικής καύσης και του πετρελαίου, για την παρακμή του τραμ στην πόλη τη δεκαετία 50-60

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι το θες το solarium άμα υπάρχουν τέτοια σαράβαλα? και τσάμπα?!

    Άντε Newton, πάρε καμιά άδεια για να βγάλεις τη χρονιά. Η blogoσφαιρα σε χρειάζεται... :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πόσο δίκιο έχεις ρε Newton και πόσο εγκληματική αδιαφορία υπάρχει γύρω από το (ρυπογόνο)στόλο των λεωφορείων όχι μόνο στη Θεσ/νίκη αλλά και στην Αθήνα. Και πράγματι: δεν έχω διαβάσει και εγώ κάτι για το θέμα από τους επαίοντες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ bill
    εχεις δίκιο άλλα όσο απίθανο κι αν είναι, αξίζει νομίζω το κόπο με ό,τι μέσα διαθέτουμε να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε αυτήν την κατάσταση. Πάντως από τις αναρτήσεις σου δεν βλέπω κι εσύ να τα έχεις παρατήσει!

    Tyler Durden
    Για ποιο λόγο ο οασθ κωλυσιεργεί τα έργα της υποθαλάσσιας και του σιδηρόδρομου στα περίχωρα;

    JamanFou
    Που με ψυχολόγησες ρε φιλενάδα ότι τα έχω παίξει τελείως; όντως χρειάζομαι διακοπές και μάλιστα επειγόντως αλλά αργούν ακόμα, τον Σεπτέμβρη θα κάτσω! μέχρι τότε θα αρκεστώ στις Κυριακές:( κλαψ!

    navarino-s
    Καλημέρα φίλε, τι έγινες εσύ, χάθηκες. Σε έχει απορροφήσει το χωριό:)!
    Το πρόβλημα με τα λεωφορεία στις πόλεις είναι τεράστιο όσο κι αν δεν μας φαίνεται και χωρίς να υπολογίζω τα στοιχεία του Tyler. Όταν οι πολυκατοικίες απέχουν μεταξύ τους δέκα-δεκαπέντε μέτρα και περνάει ένα λεωφορείο ανάμεσα, το καυσαέριο που εκπέμπει εγκλωβίζεται για ώρες και η ζέστη που βγαίνει ανεβάζει τραγικά τη θερμοκρασία. Μετά είναι να μην χρησιμοποιούμε τα κλιματιστικά και ιδίως στα ισόγεια μαγαζιά; καλά για τους ρύπους που εκπέμπουν τι να πω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υποθέτω πώς η Θεσσαλονίκη θα είναι καλύτερη στα λεωφορεία της από τα απαράδεκτα της Πάτρας (στα οποία πληρώνεις και 1Ε το φοιτητικό εισητήριο και έχει και τη χρήση λούνα παρκ..δηλ όταν κάτσεις πίσω πίσω όρθιος χοροπηδάς πάνω κάτω συνέχεια..λειτουργεί και σαν ξυπνητήρι πρωινιάτικα). Βασικά θέλουν όλα τα λεωφορεία απόσυρση, αλλιώς δεν νοείται το εισητήριο να είναι 1 ή 0,50Ε Έλεος δηλ.

    Υ.Γ Αν φοράς κράνος δεν γίνεται τπτ??? :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. χμμμ.... Ολα τα πράγματα μπορείς να τα δεις και από την άλλη τους πλευρα.... Σωστά τα βλέπεις και από την πλευρά που λέει ας φτιάξουμε τα λεωφορεία και μετά ας δούμε και το κάπνισμα... και πάλι σωστά είναι τα γεγονότα αν τα δούμε από την πλευρά που λέει ας σταματήσουμε έστω και με αυτό το λίγο καπνό να μολύνουμε το περιβάλλον....
    Οπως κι αν το δούμε.... υπάρχει αλήθεια....
    Το θέμα είναι ότι ενώ υπάρχει η επισήμανση.... η συνειδητοποιηση της βλακείας που μας δέρνει... δεν υπάρχει έργο... για να γίνουμε καλύτεροι!!! Ολοι είμαστε στα λόγια.....
    Σαν Ελληνες έχουμε αυτό το κακό... ξέρουμε ποιό είναι το σωστό άλλα ποτέ δεν το κάνουμε πράξη..
    Γιατί,,,??? ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. γιατί θα του φαν τη δουλειά. Για φαντάσου να πηγαίνουν με καραβακι Καλαμαριά έως Αγία Τριάδα/Μηχανιώνα που έχει και ΟΑΣΘ1 Ηδη το μετρό θα του κλάνει μεγάλη ζημιά, αλλά δεν ξέρω αν και πόσο κωλυσιεργεί και σε αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. the monkeys
    Δεν ξέρω πως είναι της Πάτρας τα λεωφορεία αλλά κι εγώ φαντάζομαι ότι εδώ τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα.

    Το κράνος εννοείται ότι ο φοράω αλλά νομίζω ότι δυσκολεύει την κατάσταση παρά την ευκολύνει.

    Portokalis
    Βασικά ο παραλληλησμός μου με το κάπνισμα δεν ήταν της σκέψης ότι "τι σας φταίει το κάπνισμα όταν έχουμε τόσα πολλά που μας χαλάν την υγεία" αλλά να σκεφτούμε ότι ζούμε σε πόλεις που συνεχώς μας βομβαρδίζουν με διάφορων ειδών καρκίνους όπως τα καυσαέρια, οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας, η καταστροφή των δασών, το ανύπαρκτο πράσινο κ.α. Εγώ προσωπικά είμαι υπέρμαχος στο να βρεθούν λύσεις ώστε να μειωθεί το ποσοστό των καπνιστών. Ο Έλληνας δεν ακολουθάει κανένα νόμο γιατί ο καθένας πιστεύει σε κάποιο δικό του νόμο που έχει δημιουργήσει στο μυαλό του.

    Tyler Durden
    Δεν είχα σκεφτεί ποτέ τον οασθ σαν ανταγωνίστρια εταιρία των άλλων συγκοινωνιών. Τον είχα στο μυαλό μου σαν μια εταιρεία δημοσίου δικαίου που απλώς προσπαθεί να εξυπηρετήσει τον πολίτη, με αποτυχία βέβαια. Με αυτή τη λογική και με τον τρόπο που λειτουργούν όλες οι εταιρίες στην Ελλάδα όλα είναι πιθανά και όπως τα λες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πράγματι τα λεωφορεία είναι ένα μεγάλο πρόβλημα σε οποιαδήποτε πόλη. Πάει καιρός που έχω να πάω Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αθήνα δεν πάνε πίσω. Βέβαια χαίρομαι να βλέπω αυτά τα καινούρια που κινούνται με υδρογόνο αλλά δε φτάνουνε. Πρέπει να γίνουνε η πλειοψηφία. Μύρια τα κακά αλλά το τσιγάρο είναι και επίκαιρο. Μια καλή αρχή πάντως για να αρχίσει να καθαρίζει ο αέρας που εισπνέουμε στις πόλεις. Έπονται τα λεωφορεία; Ας ελπίσουμε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. όλα μας ενοχλούν τελικά...
    ένα ντουμανάκι είναι βρε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. sugarray
    Κυκλοφορούν στην Ελλάδα λεωφορεία με υδρογόνο; αυτό δεν το ήξερα. Μακάρι να γινόταν κανόνας αυτό αλλά νομίζω ότι τα συμφέροντα και το ότι είμαστε αρκετά πίσω σε τεχνολογία θα το καθυστερήσουν πολύ.

    akrat
    το κακό φίλε είναι ότι αυτά τα όλα που μας ενοχλούν είναι πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν είναι το μόνο πρόβλημα του ΟΑΣΘ αυτό..
    Είναι και το γεγονός πως πρωινές ώρες γίνεται σφαγή για να μπεις (να'ναι καλά το αμαξάκι μου ένα πράγμα), υπάρχουν 500 χιλιάδες στάσεις ενδιάμεσα (1 ώρα να πας ΟΣΕ- Καλαμαριά σε ώρα αιχμής), θέσεις ελάχιστες για να "παστώνονται" καλύτερα οι επιβάτες, λεωφορειόδρομοι που "βιάζονται" από τους κωλο-ταξιτζήδες και άλλους) και τώρα το καλοκαίρι φαντάζομαι η "μασχαλίλα" θα πηγαίνει σύννεφο!!
    Βρε χίλιες φορές ι.χ. μέχρι το μετρό να σκάσει μύτη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. απτη μια ο ΟΑΣΘ..απτην αλλη ο ΟΑΣΑ..σιγα σιγα μαζευονται..απορω τι ειδους οικολογια προφασιζεται το κρατος προκειμενου να αυξηθουν οι κακομοιροι οι επιβατες των μεταφορικων μεσων..αναρωτιεμαι μηπως τα λεωφορεια κλπ τα παρουσιαζουν οικολογικα και συμφεροντα πιο πολυ ενεκα κρατικου κερδους παρα οικολογικης εκστρατειας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μιας και αναφέρθηκες στους Οικολόγους θα σου απαντήσω αλλά θα σημειώσω πως είμαι ένα απλό μέλος τους.

    Οι Οικολόγοι είμαστε υπέρ των ΜΜΜ σταθερής τροχιάς και στη Θεσσαλονίκη φτιάχνουν μετρό (επιτέλους). Προφανώς δεν γίνεται τα ΜΜΜ σταθερής τροχιάς να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία μιας και είναι αδύνατο. Όσον αφορά τα τελευταία το πρόβλημα είναι πως χρησιμοποιούν diesel και αν δεν συντηρήται καλά ο κινητήρας τους τότε εκπέμπει πολλά καυσαέρια και ειδικά μαύρα σύννεφα. Είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους είμαι ενάντια στην απελευθέρωση της αγοράς των diesel σε όλη την Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΙωάννηςΚ
    Βασικά η άποψη αυτή που εκφράζεις για τα diesel μου θυμίζει λίγο την παροιμία "πονάει χέρι, κόβω χέρι". Κατά τη γνώμη μου, η τραγική έλλειψη οποιουδήποτε ελεγκτικού μηχανισμού στην Ελλάδα είναι αυτή που επιτρέπει τα κακοδιατηρημένα οχήματα να κυκλοφορούν ανενόχλητα. Τα dieselοκίνητα οχήματα που υπόκεινται στον σωστό έλεγχο και συντήρηση δεν έχουν καμία διαφορά από τα βενζινοκίνητα. Το πρόβλημα δεν λύνεται με την μη χρήση του diesel αλλά απλά με την τήρηση των νόμων και των ελέγχων από τους κρατικούς μηχανισμούς ώστε να μη συμβαίνει αυτό που αναφέρεις για τα καυσαέρια.

    Στην Ελλάδα βέβαια κάτι τέτοιο φαντάζει απίθανο!

    Πάντως το γεγονός είναι ότι είτε απελευθερωθούν είτε όχι, σήμερα οι περισσότερες επιχειρήσεις αλλά και πολλοί ιδιώτες κυκλοφορούν με diesel, παράνομα, αλλά το κάνουν και κανένας δεν ενδιαφέρεται ούτε να τα νομιμοποιήσει ούτε να τα απαγορεύσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δεν το διεύκρηνισα πολύ καλά. Οι μηχανές Diesel εκπέμπουν διάφορα σωματίδια που δεν τα εκπέμπουν οι συμβατικές μηχανές ακόμα και αν τους γίνει ο καλύτερος έλεγχος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΙωάννηςΚ
    Ναι εντάξει, δεν γνωρίζω για αυτό που λες πιθανότατα και να ισχύει. Το θέμα για μένα είναι ότι τα λεωφορεία πρέπει να αρχίσουν να γίνονται οικολογικά (υδρογόνο, ρεύμα) και ότι όπως σου είπα πριν έτσι κι αλλιώς τα diesel που κυκλοφορούν παράνομα είναι ήδη πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Και για τα ηλεκτρικά έχω ένσταση μιας και στην Ελλάδα το ρεύμα παράγεται από άνθρακα και ο Σοτφλιάς θέλει να φτιάξει εργοστάσια λυθάνθρακα, αν εκμεταλευόμασταν τις ΑΠΕ τοτε ευχαρίστως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΙωάννηςΚ
    Νομίζω ότι το θέμα το αλλάξαμε πλέον λίγο. Εγώ μίλησα για το καυσαέριο που εγκλωβίζεται ανάμεσα στις πολυκατοικίες από τις εξατμίσεις που βρίσκονται χαμηλά με αποτέλεσμα να ανεβάζουν τους ρύπους στις ήδη φορτωμένες πόλεις αλλά και την θερμοκρασία με όλα τα συνεπακόλουθα και για την έλλειψη δέντρων και πάρκων, εκεί πήγαινε και η αναφορά μου στους οικολόγους.

    Τώρα, από κι έπειτα έχουμε ένα δεδομένο: πρέπει με κάποιον τρόπο να μετακινούμαστε. Η άποψή μου είναι η εξής: Καταρχήν με οποιονδήποτε τρόπο να αποφοφτηθούν οι πόλεις από τις μηχανές καύσεις πετρελαίου/βενζίνης, είτε αυτό λέγεται υβριδικό (μέτρια λύση), είτε οινόπνευμα (δεν γνωρίζω καλά τι καυσαέριο εκπέμπει αλλά θα το ψάξω) ή υδρογόνο ή ότι άλλο υπάρχει. Εν δευτέρης πιστεύω ότι η καλύτερη λύση την δεδομένη στιγμή είναι η ηλεκ/νηση. Χωρίς θόρυβο, χωρίς καυσαέριο, χωρίς εξάρτηση από άλλες χώρες και φτηνή.

    Και μιας και ανέφερες για τον τρόπο παραγωγής του ηλεκ/κου, αναφορικά θα σου πω ότι η Ελλάδα μπορεί άνετα να παράγει ρεύμα με τουλάχιστον μία βασική απε, την ηλιακή ενέργεια, από εκεί και μετά όπως θα γνωρίζεις έχουμε την άνεση να εκμεταλλευτούμε και άλλες.

    Οπότε ανακεφαλαιώνω:

    1 Να βρεθεί λύση να φεύγει το καυσαέριο όσο γίνεται πιο ψηλά ώστε να μην εγκλωβίζεται.

    2 Επιτακτική ανάγκη για πάρκα με δέντρα (όχι γκαζόν αλλά δέντρα).

    3 Άμεση αντικατάσταση των οχημάτων πετρελαίου/βενζίνης με υβριδικά/ηλεκτρ/νητα κτλ

    4 Εκμετάλλευση των απε για παραγωγή ενέργειας, όχι μόνο για τα μέσα μεταφοράς αλλά για πάσα δυνατή χρήση, θέρμανση, κίνηση κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Α, και κάτι ακόμα, όταν αναφέρθηκα στους οικολόγους δεν εννοούσα συγκεκριμένα τους Οικολόγους Πράσινους, δεν μίλησα ποτέ πολιτικά, αλλά γενικά την οικολογία και όποιους την επικαλούνται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. exw iliko gia to thema pou anafereis. Pleon ola ta leoforeia tou oasth molinoune kai se poli megalo vathmo. Exoun apantisei graptws gia to thema oti molinoun epeidi etsi goustaroun kai exw kai tin apantisi pou exoune stilei. Eixa thesei to thema stin troxaia k pira tin idia apantisi oti o oasth molinei epeidi etsi goustarei... einai tragiko auto pou simvainei..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. steile mou email sto tasos1985@live.com na sou steilw ta eggrafa pou exw

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...