Ένα blog για εμάς, τη γειτονιά μας, την πόλη μας, τη "Μακεδονία μας" (καλό;), τη χώρα μας, την ήπειρό μας, τον πλανήτη μας, το ηλιακό μας σύστημα, τον γαλαξία μας, το σύμπαν μας, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ!
Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009
Τα χάλια της ΕΥΑΘ!
Ρε δεν το κλείνετε!
Μιας και πιάσαμε, λοιπόν, τις ιστορίες για τις δημόσιες υπηρεσίες και τους υπαλλήλους σε αυτές, λέω να το συνεχίσω για να δούμε σε πόσο κακό χάλι βρίσκονται, αλλά και πόσο πολύ δουλειά έχει να κάνει η νέα κυβέρνηση αν θέλει να βάλει σε τάξη αυτή τη χώρα. Αυτή τη φορά θα αναφερθώ στην ΕΥΑ(Θ) (ύδρευση-αποχέτευση Θεσσαλονίκης) με μια κωμικοτραγική ιστορία που συνέβη σ' ένα φίλο μου. Πριν ξεκινήσω όμως να σας αφηγούμαι το "κυρίως πιάτο" της ιστορίας πρέπει να πω κάποια πράγματα που θα την κάνουν πιο κατανοητή. Ο φίλος μου αποφάσισε να αγοράσει ένα διαμέρισμα που πουλούσε μια θεία του. Η οικοδομή ήταν ενός έτους, δηλαδή καινούρια, αλλά οι ατασθαλίες και οι παρανομίες του εργολάβου τεράστιες. Συν της άλλης το διαμέρισμα που αγόρασε ο φίλος μου το είχε νοικιάσει από τη θεία του ένας τσιγγάνος του οποίου οι καταστροφικές τάσεις ήταν ατελείωτες αλλά και οι πληρωμές του απέναντι στις διάφορες πάγιες και μη οφειλές του ανύπαρκτες. Όπως καταλαβαίνετε ότι οι λέξεις ενοίκιο, ΔΕΥ, ΕΥΑΘ ήταν άγνωστες έννοιες γι' αυτόν. Τώρα, το μπέρδεμα με την εταιρία ύδρευσης ξεκινάει από τη στιγμή που ο εργολάβος παρέδωσε την οικοδομή και ζητήθηκε από την ιδιοκτήτρια (την θεία του) να τοποθετηθούν τα ρολόγια της υδρομέτρησης. Ο υδραυλικός που έκανε τις εγκαταστάσεις είχε κρεμάσει σε κάθε βάνα του υδροστασίου το ανάλογο ταμπελάκι (όπως γίνεται σε όλες τις οικοδομές) που έλεγε σε ποιο διαμέρισμα άνηκε, ώστε ο τεχνικός που θα έβαζε τους υδρομετρητές να ξέρει να σημειώσει που θα γίνεται η κάθε χρέωση. Εδώ κάπου αρχίζει και το μεγάλο πανηγύρι. Ένα λάθος του υδραυλικού που μπερδεύει το διαμέρισμα του τρίτου ορόφου (αργότερα του φίλου μου) με το μαγαζί που υπήρχε στο ισόγειο (το οποίο ήταν ακόμα ανοίκιαστο και διαθέσιμο) σε συνδυασμό κατόπιν με την απόλυτη "επαγγελματικότητα" που έδειξε ο τεχνικός, και έρχεται το χάος. Καλείται, λοιπόν, ο τεχνικός να τοποθετήσει τα ρολόγια ώστε να υπάρχει νερό στα διαμερίσματα. Ζητείται, από τη θεία, να βάλει όλα τα ρολόγια πλιν αυτό του μαγαζιού που ήταν ανοίκιαστο για το οποίο θα έβαζε όταν βρισκόταν ενοικιαστής. Ο τεχνικός, όμως, τη συμβουλεύει και της προτείνει να βάλει κι εκεί ρολόι χωρίς να κάνει έτηση σύνδεσης, απλά σημειώνοντάς το στα χαρτιά του, οπότε όταν χρειαστεί να το συνδέσει να είναι έτοιμο. Και όλο αυτό επειδή, όπως είπε, είναι ο μοναδικός τεχνικός για την δυτική Θεσσαλονίκη, πράγμα που σημαίνει ότι για να ξανάρθει να βάλει ρολόι θα περάσουν 2-4 μήνες, ενώ αν υπάρχει ήδη ένα η σύνδεση γίνεται αμέσως! Τι να κάνει η γυναίκα το δέχτηκε, ούτως ή άλλος αυτή δεν επιβαρυνόταν ούτε εμπλεκόταν σε κάτι και ουσιαστικά το υδρόμετρο αυτό ήταν σαν να μην υπήρχε! Προσέξτε τώρα το μπέρδεμα που έγινε: έχουμε ένα ρολόι που έχει συνδεθεί με το δίκτυο του μαγαζιού, στο οποίο δεν υπάρχει ενοικιαστής άρα δεν καταναλώνεται νερό παρά μόνο πάγιο, αλλά η χρέωσή του πηγαίνει στον ενοικιαστή του τρίτου ορόφου, βάση των συριακών αριθμών του υδρομέτρου και ένα ρολόι που έχει συνδεθεί στο δίκτυο του τρίτου ορόφου το οποίο προορίζεται για το μαγαζί αλλά ακόμα δεν υπάρχει πουθενά επίσημα στην ΕΥΑΘ άρα δεν υπάρχει ούτε πάγιο και ούτε, φυσικά, γίνεται κάποια μέτρηση! Με λίγα λόγια ο τσιγγάνος που νοίκιασε το σπίτι του τρίτου έκανε πάρτι. Χρέωνε τα απίστευτα κυβικά νερού χωρίς να επιβαρύνεται καθόλου, αφού η μέτρηση γινόταν από ένα ρολόι που δεν το ήξερε κανένας και δεν το έδιναν και σημασία, ενώ σε αυτόν ερχόταν μόνο το πάγιο του μαγαζιού, το οποίο δεν πλήρωνε και από πάνω! Το μόνο θετικό ήταν ότι είχαν δηλώσει το όνομα του τσιγγάνου στα συμβόλαια της ΕΥΑΘ σαν καταναλωτή αυτού του διαμερίσματος. Φτάνουμε, λοιπόν, στη φάση όπου ο φίλος μου αγοράζει το διαμέρισμα, ο τσιγγάνος το ξενοικιάζει και φεύγει και αφού έχουν καλέσει, όπως προβλέπεται, ξανά τον τεχνικό να μετρήσει τα υδρόμετρα ώστε να πιστοποιήσει πόσα κυβικά υπήρχαν πριν την αλλαγή -εδώ να σημειώσω ότι τις μετρήσεις των ρολογιών για να μας έρθει ο λογαριασμός τις κάνει άλλο συνεργείο και όχι ο τεχνικός που τα τοποθετεί, το οποίο είναι πιθανότατα και ιδιωτικό- πηγαίνει με τη θεία του στα γραφεία της ΕΥΑΘ να κάνει αλλαγή ονόματος ώστε οι χρεώσεις να έρχονται πλέον σε αυτόν. Συναντιόμαστε με τον φίλο μου μόλις έχει τελειώσει από την ύδρευση και ακολουθεί η εξής συζήτηση:
Ε (εγώ): Τι γίνεται ρε συ, ταλαιπωρημένο σε βλέπω!Φ (φίλος): Να μην είμαι. Σχεδόν οχτάωρο έκλεισα στην ΕΥΑΘ και παραλίγο να μην βγάλω άκρη. Ξέρεις πόσους ορόφους έχει το κτήριο;
Ε: Πόσους; Φ: Εφτά! Ε, τους τέσσερις του ανεβοκατέβηκα εκατό φορές και επειδή ανέβαινα και κατέβαινα έναν κάθε φορά το έκανα με τα πόδια. Άσε που μάλωνα συνέχεια.
Ε: Γιατί, τι έγινε;
Μου εξηγεί την παραπάνω ιστορία
Ε: Και τι σου είπαν, δηλαδή, όταν πήγες εκεί;
Φ: Ο τεχνικός τους όταν ήρθε προχτές να κάνει τις μετρήσεις, όπου ήμουν κι εγώ μπροστά, είδε ότι το δικό μου ρολόι έχει χρεωμένα μόνο 5 κυβικά νερού αλλά πρόσεξε και το άλλο το δεύτερο ρολόι το οποίο δεν είναι καταχωρημένο και έχει 270 κυβικά περίπου, δηλαδή 450 ευρώ! Αφού κατάλαβε το λάθος αναγκαστικά άλλαξε τα ρολόγια και τα έβαλε όπως έπρεπε. Αμέσως όμως η θεία μου χρεωνόταν τα 450 ευρώ που κατανάλωσε ο τσιγγάνος. Αυτή, βέβαια, δεν δεχόταν να τα πληρώσει αλλά χωρίς την εξόφληση του λογαριασμού δεν γινότανε αλλαγή στο όνομα. Από την άλλη οι υπάλληλοι της εταιρίας έπρεπε σε κάποιον να βάλουν τη χρέωση για ένα ρολόι που μέχρι τώρα δεν υπήρχε. Στον τσιγγάνο δεν το έβαζαν διότι είχε ήδη χρεωμένο στο όνομά του το άλλο ρολόι με τα 5 κυβικά που ήταν και το επίσημο. Ύστερα σκέφτηκε η υπάλληλος να βάλει τη χρέωση σε αυτόν που νοίκιασε το μαγαζί πριν από δύο μήνες και που κατανάλωσε ουσιαστικά μόνο τα 5 κυβικά. Τους λέω είστε τρελοί; Τι φταίει ο άνθρωπος που δεν ξοδεύει καθόλου νερό να χρεωθεί 450 ευρώ. Και αυτός μου λέει η υπάλληλος αφού δεν είχε κάνει σύνδεση τι τα κατανάλωσε αυτά τα 5 κυβικά; Που να ξέρει, της λέω, νόμιζε ότι ήταν στο όνομα της θείας μου ήδη. Ο τεχνικός σας φταίει, αυτός να τα χρεωθεί. Και έτσι ξεκίνησε έναν αλαλούμ με φασαρίες και να πηγαίνουμε από γραφείο σε γραφείο και από υπεύθυνο σε πιο υπεύθυνο. Όλοι μάθανε την ιστορία μας. Άλλοι γελούσαν, άλλοι κουνούσαν τα κεφάλια τους, η διευθύντρια κάποια φάση φώναζε "είμαστε ένα μπουρδέλο, ήρθαν έντιμοι πολίτες να κάνουν τη δουλειά τους και εμείς αντί να τους εξυπηρετήσουμε τους ταλαιπωρούμε", και διάφορα τέτοια.
Ε: Και τελικά τι έγινε; Φ: Τελικά, ένας υπάλληλος στον πρώτο όροφο μας φώναξε και μας λέει, θα το τακτοποιήσω εγώ. Έβαλε την μεγάλη χρέωση στο όνομα του τσιγγάνου αλλάζοντας τους κωδικούς των ρολογιών, ακύρωσε σαν να μην υπήρχε το ρολόι με τα 5 κυβικά (οπότε η ΕΥΑΘ έχασε μόνο αυτά) και στο δικό μου όνομα έβαλε ένα καινούριο το οποίο θα έρθουν να μου το συνδέσουν. Τον τσιγγάνο, βέβαια, θα τον ακολουθήσει αυτή η χρέωση άμα πάει να ξανακάνει σύνδεση, αλλιώς άμα δεν κάνει ή την κάνει σε άλλο όνομα τα έχασαν τα λεφτά!
Ε: Δηλαδή έγινε η αλλαγή.
Φ: Ναι, έγινε, ευτυχώς! Και να σου πω την αλήθεια αν την είχα ψιλιαστεί από την αρχή τη φάση θα πετούσα στα σκουπίδια το ένα το υδρόμετρο, θα έβαζα το άλλο στη θέση του και ούτε γάτα ούτε ζημιά. Αλλά από τη στιγμή που το καταχώρησε ο τεχνικός δεν γινόταν.
Ε: Πάλι καλά να λες, γιατί άμα δεν έβρισκαν λύση σε έβλεπα να κάνεις γεώτρηση για να έχεις νερό!
Να σημειώσω ότι η εταιρία ύδρευσης είναι από της χειρότερες δημόσιες εταιρίες τόσο από γραμματειακή υποστήριξη όσο και από τεχνικό προσωπικό. Αφήστε που τα δίκτυά τους είναι σε μαύρο χάλι. Ένα μεγάλο ποσοστό του νερού χάνεται σε διαρροές και βλάβες και μετά σου λένε κάνε οικονομία στο νερό.
Εγώ απλά θα σταθώ στα λόγια της διευθύντριας "ένα μπουρδέλο είμαστε"!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Γεια σου φίλε Newton,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να ομολογήσω ότι δεν είχα πάρε-δώσε με την ΕΥΑΘ μέχρι σήμερα οπότε δεν μπορώ να τους κατηγορήσω για τίποτα. Ωστόσο αν κρίνω από άλλες υπηρεσιες δεν μπορώ παρά να πιστέψω ότι κάπως έτσι θα λειτουργούν τα πράγματα και εκεί.
ΠΟλύ κρίμα για την ταλαιπωρία του φίλου σου γιατί θα μπορούσε να λυθεί πολύ πιο εύκολα. Τέλος καλό όλα καλά πάντως. Τα λόγια της διευθύντριας ας ελπίσουμε ότι θα πείσουν κάποιους να δουέψουν με σκοπό να κάνουν τη ζωή του καταναλωτή πιο εύκολη. Πάντως με αυτό το καθεστώς που ισχύει είμαι απαισιόδοξος. Εγώ παραμένω πιστός στο βρετανικό μοντέλο που λέει ότι το κράτος πρέπει να ελέγχει μόνο τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και στις υπόλοιπες εταιριες το management να το έχουν οι ιδιώτες.
Καλό μήνα!
Φοβερές στιγμές πέρασε ο ταλαίπωρος φίλος σου!!! πάλι καλα που βρέθηκε ο φιλότιμος υπάλληλος του δευτέρου ορόφου και ως άλλος ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, έκοψε τον "γόρδιο δεσμό"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια γέλια και για κλάμματα όποιος κακομοίρης πέσει σε τέτοιες περιπτώσεις! Ου μπλέξεις! Μέχρι στο τρελοκομείο μπορείς να οδηγηθείς αν δεν έχεις αντιστάσεις ψυχικής ισορροπίας!
Μακριά απο σένα Νewton!
καλά δεν υπάρχει αυτό που έπαθε ο φιλος ρε newton!αν είναι δυνατόν!
ΑπάντησηΔιαγραφήμάλλον ο τσιγγάνος ήταν ο πιο τυχερός της ιστορίας!ό,τι ήθελε έκανε χςρις να πληρώνει!
ό,τι να'ναι!
πραγματικά είμαστε ένα μπουρδέλο!εμείς τι κάνουμε?
Τι μας φταίνε και τα μπουρδέλα! Αυτά καλά κάνουν τη δουλειά τους... :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤυχερός ο φίλος σου που ξέμπλεξε σ' ένα 8ωρο μόνο! θα μπορούσε και να πλήρωνε πριν ξεμπλέξει
πάλι καλά που βρέθηκε και δίκαιη λύση! Σε άλλες περιπτώσεις τα φορτώνονται τελείως άσχετοι και αθώοι τα υπερχρέη
ΑπάντησηΔιαγραφήπω πω πω
ΑπάντησηΔιαγραφήπω πω πω
NdN
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασικά κάτι τέτοιο κι εγώ θεωρώ ότι είναι πιο σωστό. Το κράτος απλώς να ελέγχει τη σωστή λειτουργία της και την νομιμότητα της εταιρίας. Βέβαια στην Ελλάδα οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους είναι ανύπαρκτοι!
kariatida62
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα έλεγα ότι όλοι οι υπάλληλοι ήθελαν να βρουν λύση στο πρόβλημα απλά δεν μπορούσαν. Μάλλον αυτός ήταν ο πιο έξυπνος:)! Μακρυά από εμένα γιατί δεν έχω και υπομονή και το τρελάδικο είναι δεδομένο!
lagarto
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαχα, κι όμως υπάρχει! Ο τσιγγάνος ξέρει τι κάνει, σου λέει στην Ελλάδα είμαι ότι γουστάρω κάνω, κι άμα δεν πληρώσω ποιος θα με πιάσει; κανείς!
JamanFou
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου σαι εσύ βρε "ταξιδιάρα" ψυχή; Βασικά τα μπουρδέλα είναι οι μόνες επιχειρήσεις στην Ελλάδα που δουλεύουν σωστά και κακώς τα βάζουμε στην παρομοίωση!
Tyler Durden
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς, αφού παραλίγο να τα χρεωθεί ο άνθρωπος που νοίκιασε το μαγαζί και ξόδεψε μόνο 5 κυβικά!
akrat
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι ναι ναι!
Α ρε μεγάλε newton τις τραβάς κάτι τέτοιες απίθανες ιστορίες σαν τον μαγνήτη! ¨οταν θα έχεις συγκεντρώσει κάμποσες καλό θα ήτανε να τις εκδόσεις σε βιβλίο: Το μπεστ σέλλερ εξασφαλισμένο!
ΑπάντησηΔιαγραφή