Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2009

Εμείς οι Βόρειοι!

Η πρωταγωνίστριά μας, μία κυρία γύρω στα 45-50 με αρκετά περιττά κιλά, που κάνουν το αργό και βαρύ περπάτημα της ακόμα μεγαλύτερη αγγαρεία, με ύψος που δεν ξεπερνάει το 1.65, τις περισσότερες φορές μαυροφορούσα και με βλέμμα υπεροπτικό που αρνείται να σου δώσει το ελάχιστο της σημασίας του αν δεν της απευθύνεις το λόγο, προερχόμενη και υπάγουσα από τον Πειραιά (ντόπια πειραιώτησα όπως λέει και η ίδια), εγκαταστάθηκε πρόσφατα σε μια γειτονιά της Θεσσαλονίκης που δεν φημίζεται και πολύ για την ποιότητα της μόρφωσης και της προοδευτικότητας των κατοίκων της. Αντίθετα θα έλεγα , το αυξημένο ποσοστό ηλικιωμένων, η ποικιλομορφία εθνοτήτων, από αγράμματους, κυρίως, ανθρώπους, η χαμηλή οικονομική κατάσταση των περισσοτέρων και η κάκιστη διοίκηση του δήμου όσο αναφορά την ανάπτυξη, κάνουν την περιοχή και τις γειτονιές της να μοιάζουν περισσότερο με χωριό δεύτερης κλάσης παρά με ευρωπαϊκή πόλη εν έτη 2009.
Τα σχόλια ξεκίνησαν μόλις αντιλήφθηκαν οι περίοικοι και κατά βάση οι γυναίκες, ότι η εν λόγω κυρία συγκατοικεί με έναν παπά. Η ίδια, βέβαια, δηλώνει ανιψιά του, αλλά αυτή η δικαιολογία δεν στάθηκε αρκετή ώστε να σταματήσει τα πικρόχολα σχόλια και κουτσομπολιά των περίοικων. Δεν θα σταθώ παραπάνω σ' αυτά που λέγονται και μαγειρεύονται εις βάρος της, άλλωστε δεν εγκρίνω τέτοιες συμπεριφορές, ούτε είναι πρέπουσες, αλλά ούτε και ο σκοπός της ανάρτησης. Μόλις η κυρία αντιλήφθηκε τα εις βάρος της σχόλια, όπως ήταν λογικό, εκνευρίστηκε και άρχισε να προκαταβάλλεται για οποιοδήποτε άτομο με το οποίο μιλούσε, αλλά και να εφαρμόζει μια τακτική άμεσης εκφραστικής επίθεσης σε όποιον θεωρούσε ότι την σχολιάζει ή ότι φέρει τα χαρακτηριστικά ανθρώπου που χώνεται στις προσωπικές ζωές των άλλων και δημιουργεί ιστορίες και κουτσομπολιά.
Μέχρις εδώ οι πιο πολύ θα βρουν την συμπεριφορά της ότι κυμαίνεται σε λογικά πλαίσια και ότι ίσως είναι η φυσιολογική αντίδραση των περισσοτέρων ανθρώπων. Την τελευταία, λοιπόν, φορά που την είδα, καθώς περνούσε δίπλα μου στο δρόμο, αφού την χαιρέτησα είδα ότι με κοίταξε με ένα περίεργο βλέμμα και το "γεια" της βγήκε λίγο βαρύ. Ήτανε, βλέπετε, ότι δεν με γνώρισε αμέσως, γιατί μετά όταν με κατάλαβε χαμογέλασε (πολύ ελαφριά) και μου είπε "α, τώρα σε κατάλαβα! Τι κάνεις;". Ακολούθησε κάποια συζήτηση και όταν απομακρύνθηκε είπα στην φίλη μου, που περπατούσαμε μαζί (με την οποία γνωρίζονται καλύτερα), "πολύ μάγκισα η φιλενάδα σου". Μου εξηγεί, λοιπόν, ότι έχει δηλώσει η ίδια ότι είναι ντόπια πειραιώτησα και πως οι άνθρωποι εκεί κάτω είναι ντόμπροι και μάγκες. "Εσείς εδώ πάνω" λέει "δεν είστε σωστοί άνθρωποι". "Δεν είστε σαν κι εμάς, ξηγημένοι χαρακτήρες, αλλά μουλωχτοί και ύπουλοι".
Αυτή, λοιπόν, η γυναίκα που όπως ισχυρίζεται είναι μορφωμένη και υπεράνω, αντί να διαχωρίσει και να αγνοήσει αυτούς που την κακολογούν, βάζει στο ντορβά των αφορεσμένων της μια ολόκληρη γεωγραφική περιοχή. Εμείς; Ποιοι εμείς; Άλλη Ελλάδα είναι εδώ; Ύστερα λέει εδώ πάνω. Που, δηλαδή, πάνω; Στο βόρειο πόλο είμαστε; Νόμιζα ότι μιλάμε για 500 χιλιόμετρα μακρυά από την Αθήνα. Και το ότι δεν είμαστε σωστοί άνθρωποι; Όλοι μας δηλαδή;
Δυστυχώς αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο σκέφτονται πολύ συμπολίτες μας, εκατέρωθεν των δυο μεγάλων πόλεων και όχι μόνο, δείχνοντας ότι κάποιες νοοτροπίες και αντιλήψεις δεν αποβάλλονται εύκολα. Και μιλάω και για τους μεν αλλά και για τους δε της ιστορίας. Επιτέλους πρέπει να σταματήσει αυτή η λογική εχθροπραξίας μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας.
Θέλει κόπο και χρόνο ώστε να γίνουμε από γουρούνια άνθρωποι.

23 σχόλια:

  1. είναι η ίδια λογική με την προηγούμενη ανάρτηση. Αυθαίρετες συλλογικές κρίσεις και συμπεράσματα που εξάγονται από τις προσωπικές επαφές κάποιου που γενικεύονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kαλησπέρα Newton.

    Θα τολμούσα να πω οτι η κυρια απο τον Πειραια εχει καποιο δικαιο!! Προσοχη, μονο στο σημειο οτι οι πανω ειναι διαφορετικοι απο κατω. Και τουτο λογω της συστασης του πληθυσμου. Η Μακεδονια, ιδιως μετα την μικρασιατικη καταστροφη δεχτηκε καπου 600,000 προσφυγες. Μετα εχει εντονο ποντιακο στοιχειο, οπως και καραμανληδες και αλλους. Αλλα βιωματα φερανε αυτοι.
    Και γω ειμαι απο πανω, και μαλιστα βορειοτερα απο σενα. Και μικρη ακουγα τη μαμα μου να λεει, οτι "άλλος κοσμος εδω". Νομιζω οτι ειχε δικαιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γειά σου newton!
    Η cynical νομίζω ότι πάει να του δώσει ιστορική τεκμηρίωση που μέχρι ένα σημείο στέκει. Αλλά έγώ είμαι πιο κοντά στην άποψη του tyler αλλά την επαυξάνω όμως με το ρατσιστικό στοιχείο του πρωτευοσιάνου που βλέπω να υποβόσκει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πέραν των παραπάνω σχολίων που όλα, νομίζω, περιέχουν αλήθειες, λέω κάτι άλλο ότι η γυναίκα ταμπουρώνεται πίσω από ψηλά τείχη που χτίζει γύρω της αφού φαίνεται να δέχεται μια οργανωμένη επίθεση. Όσο θα την πλησιάζουν μ’ αυτόν τον τρόπο, ή θα υποτάσσεται ή θα επιτίθεται·διαλέγει το δεύτερο...
    Και συμπληρώνοντας το Navarino, ας πω και τούτο· ότι το ρατσιστικό στοιχείο του πρωτευουσιάνου υποβόσκει ακόμη ΚΑΙ μέσα στην ίδια την πρωτεύουσα, μεταξύ των βορείων και νοτίων προαστίων της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Tyler Durden
    Κατρχήν, το πρόβλημα που έχει η κυρία της ιστορίας δεν είναι καθόλου αυθαίρετο. Υπάρχει και μάλιστα έντονο με μόνη διαφορά, εδώ μόνο συμφωνώ μαζί σου, ότι το έχει γενικεύσει σε ολόκληρη γεωγραφική περιοχή. Οι κάτοικοι του συγκεκριμένου δήμου σε μεγάλο ποσοστό έχουν αυτά τα αρνητικά χαρακτηριστικά που αναφέρει, αλλά δεν τα έχουν όλοι οι βορειοελλαδίτες.

    Στην προηγούμενη ανάρτηση νομίζω ότι βγαίναν συμπεράσματα από ιστορικές πράξεις ενός ολόκληρου λαού για τον ίδιο το λαό και όχι ενός κομματιού του ή δήμου του για όλοι τη χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γεια σου cynical,
    Η ιστορική αλήθεια των όσων αναφέρεις είναι γεγονός. Η Μακεδονία είναι ένα χαρμάνι λαών και πολιτισμών που αλληλοεπιρεάστηκαν με τα χρόνια. Σαφώς και υπάρχει διαφορετικότητα, όπως υπάρχει και με τους θεσσαλούς ή τους κρήτες. Το θέμα για μένα είναι ότι δεν μπορείς από ένα προσωπικό περιστατικό να κρίνεις τους ανθρώπους μιας γεωγραφικής περιοχής και μάλιστα μόνο αρνητικά. Εγώ το πρόβλημα το εστιάζω στη μόρφωση των κατοίκων του δήμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια σου φίλε μου navarino-s,
    Νομίζω, τελικά, ότι αυτό το ρατσιστικό στοιχείο είναι που κάνει την κυρία να τυφλώνεται και να γενικεύει το πρόβλημα και από τοπικό, στα πλαίσια της συγκεκριμένης γειτονιάς του δήμου, να το θέτει σε ολόκληρη την β.Ελλάδα.

    Γιατί πρόβλημα υπάρχει, απλά εγώ το εντάσω στην ενότητα της χαμηλής μόρφωσης των κατοίκων του δήμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. JamanFou
    Πραγματικά όλα τα παραπάνω σχόλια περιέχουν αλήθειες, που σε κάποιο βαθμό με μπέρδεψαν. Ο tyler είπε ότι πρόκειται για προσωπικά συμπεράσματα τα οποία οι άνθρωποι τείνουν, κακός, να τα γενικεύουν. Η cynical μίλησε για όντως, μέχρι κάποιο βαθμό, διαφορετικότητα της περιοχής, η οποία γίνεται έντονη σε κάποιον που δεν είναι από εδώ και ο navarino-s πρόσθεσε το στοιχείο του ρατσισμού.

    Εγώ συνεχίζω να πιστεύω ότι πρόκειται για πρόβλημα χαμηλής μόρφωσης των κατοίκων του δήμου (παρουσιάζεται και σε άλλες περιοχές) το οποίο, λανθασμένα γενικεύτηκε.

    Σκέφτομαι τι θα έκανα εγώ σε μια παρόμοια κατάσταση. Προς το παρόν νομίζω ότι θα αδιαφορούσα, αλλά το λέω τώρα που είμαι έξω από τον χορό, αν ήμουνα μέσα θα σκεφτόμουν το ίδιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. agapimene des ola sto mialo einai kai an auto den leitourgei den paei kai 3 pagkosmios na ginei ...akatikito tha paraminei...a pos mou tin dinoun oi diaxorismoi genikos re eseis den mpenoun se ola ta pragmata sfragides kapou den pianei kan melani den to exete katalavi..ante giati ta pira tora
    ta filia mpu parmena

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σιγουρα Newton, όταν πας να κρινεις καποιον, ειναι εντελως αυθαιρετο να τον κρινεις με βαση τον τοπο καταγωγης του. Αυτο συνηθως λεγεται εν τη ρυμη του λογου και δεν εννοειται τις περισσοτερες φορες.

    Εγραψα αυτα που εγραψα γιατι ακομα μου κανει εντυπωση πώς αυτη η χωρα καταφερε να συνθεσει τοσους πολλους πληθυσμους με τοσο διαφορετικες πολιτισμικες καταβολες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Να ρωτήσω κάτι σε αυτούς που υποστηρίζουν πως η Μακεδονία είναι ένα χαρμάνι διαφορετικών φυλών.
    Στην Αθήνα είναι αμιγής ο πληθυσμός;
    Δεν διαφωνώ βέβαια με την σίγουρα μεγαλύτερη συγκέντρωση ανθρώπων που έχουν υψηλότερου επιπέδου μόρφωση στην Αθήνα, αλλά το να βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι ανθρώπους που απλά κατάγονται από το ίδιο μέρος είναι πέρα για πέρα ρατσιστικό και τα άτομα που διακατέχονται από τέτοιες αντιλήψεις αποδεικνύουν περίτρανα την ανύπαρκτη μόρφωσή τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. truth around us
    Θα συμφωνήσω ότι δεν μπαίνουν σε όλα τα πράγματα σφραγίδες και ότι είναι λάθος λογική. Από ότι καταλαβαίνω η άποψή σου συμπίπτει με αυτή του tyler ότι πρόκειται για αυθαίρετες συλλογικές κρίσεις που γενικεύονται.

    Δεν χρειάζεται να τσατίζεσαι βρε, γι' αυτό τα συζητάμε αυτά τα πράγματα, για να μην πέφτουμε εμείς και τα παιδιά μας στις ίδιες παγίδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. cynical
    Από όσο ξέρω και έχω ακούσει ήταν αρκετά δύσκολα τα πρώτα χρόνια για τους μετανάστες που ήρθαν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα. Νομίζω ότι στο πέρασμα των χρόνων οι Έλληνες έχουν δείξει ότι τελικά διαθέτουν εκείνα τα στοιχεία που συντελούν στο να αφομοιώσουν τις θετικές πολιτισμικές ριπές των μεταναστών αλλά και παράλληλα να μεταφέρουν τον δικό τους πολιτισμό αλλά και τρόπο ζωής και συνηθειών.

    Όπως έχω πει οι Αλβανοί όταν ήρθαν στην Ελλάδα ήταν σαν τους πιθήκους που κατέβηκαν από τα δέντρα. Μετά από μια δεκαετία έχουν φτάσει σε σημείο να είναι πιο "κύριοι" και από εμάς. Ένα στοιχείο που μας έφεραν, αν κρίνω σωστά από αυτά που βλέπω, είναι η εργατικότητα. Δεν ήταν μόνο ότι πεινούσαν και έπρεπε να δουλέψουν. Αλλά ακόμα και τώρα που έχουν "στρώσει" οικονομικά δείχνουν ότι είναι πολύ εργατικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. stardust30
    Βασικά την έκφραση αυτή "χαρμάνι λαών και πολιτισμών" την χρησιμοποίησα εγώ συμφωνώντας με την cynical στο ότι η Μακεδονία δέχτηκε το μεγαλύτερο ποσοστό μεταναστών.

    Συγκεκριμένα η cynical νομίζω ότι απλά ήθελε να πει ότι στην β.Ελλάδα είχαμε περισσότερους μετανάστες από ότι στην νότιο. Δεν νομίζω ούτε ότι ήθελε να πει ότι είναι αμιγής ο πλυθησμός της Αθήνας, ούτε ότι υποστηρίζει τις
    κατηγορίες της κυρίας σε βάρος μιας γεωγραφικής περιοχής.

    Σίγουρα το να βάζεις στο τσουβάλι ανθρώπους που απλά κατάγονται από το ίδιο μέρος είναι ρατσιστικό, όπως είπε και ο navarino-s.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλησπέρα,

    Πολύ αυθαίρετο το συμπέρασμα της κυρίας που θίχτηκε. Σίγουρα δεν μπορείς να βάλεις στο ίδιο καζάνι μία ολόκληρη γεωγραφική περιοχή επειδή κάποιοι σου φέρθηκαν άσχημα. Είναι καθαρά θέμα παιδειας του καθένα το πως συμπεριφέρεται στον συνάνθρωπο.

    Πάντως η Θεσσαλονίκη θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα "ανοιχτή" πόλη και αυτό οφείλεται στο ότι φιλοξένησε κατά καιρούς πολύ διαφορετικούς πληθυσμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλώς ήρθες φίλε TnT εεεε NdN (έχω κέφια σήμερα), νομίζω ότι εξ αρχής εξέφρασα την ίδια άποψη με σένα, ότι δηλαδή είναι θέμα παιδείας η συμπεριφορά του καθένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. klasikh xazoellhnikh nootropia.gt se poia xwra sumvainei n upaarxei to eseis kai to emeis kai oxi to emeis sketo??dld episthmonako n fadasteis otan diname pannlellhnies proseuxomastan mhn pane ta grapta mas 8essalonikh gt elegan oti epeidh dn tous pane tous a8hnaious se kovane trela....h eixan er8ei kati paidia apo 8essaloinikh sto sxoleio mas kai htan kati xaza kai tous legane voulgarous dld an einai dunaton!!mporei n exoun perasei aiwnes alla pragmatika einai san n isxuei o 8esmos twn polewn-kratwn!kai vsk einai xarakthristiko tvn ellhnwn h tampeles,oi prokatalhpseis kai o dixasmos!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χαζόβλακες Θεσσαλονικείς που δεν ξέρετε ούτε σουβλάκι με γύρο να τρώτε! Ου να μου χαθείτε!!

    Υ.Γ. Πάντως αυτοί οι ανύπαντροι παπάδες και μητροποίτες πολλές... ανηψιές έχουν! Το έχω ξανακούσει αυτό ουκ ολίγες φορές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. καλημερούδια
    φίλε τα σκέπτομαι συχνά τούτα...
    ΊΔΙΑ ΧΩΡΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΗΝ ΑΓΩΝΙΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανορθόδοξος
    Ο συγκεκριμένος είναι Αρχιμανδρίτης και τον λένε Εφραίμ, το έχει το όνομα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. akrat
    Αυτά τα έζησα έντονα στο στρατό. Εκεί να δεις γέλια, αφού έλεγα τελικά δεν είμαστε όλοι για τον ίδιο σκοπό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. einai poli kako na genikeuei kapoios...einai adiko to kiriotero...filia kai kali evdomada!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...