Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009

Ποδηλατόδρομοι στη Θεσσαλονίκη!

Εδώ και κάποια χρόνια απαιτήθηκε έντονα από τους πολίτες της Θεσσαλονίκης η δημιουργία ποδηλατοδρόμων, τουλάχιστον στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.
Το ποδήλατο είναι ένα μέσο μεταφοράς από το οποίο απορρέουν, κατά κανόνα, πλεονεκτήματα.
Καταρχήν είναι ότι πιο οικολογικό έχει να παρουσιάσει η ανθρώπινη βιομηχανία στα θέματα μεταφοράς. Και δεν είναι ότι με έπιασε ξαφνικά ο πόνος για το κλίμα της γης και τους πάγους που λιώνουν και όλα τα συναφή (παίζει και αυτό έναν μικρό ρόλο) -άλλωστε πιστεύω ότι ένα πυρηνικό εργοστάσιο αν κλείσει, είναι σα να άρχισαν να κυκλοφορούν όλοι στον κόσμο με ποδήλατα, αλλά άλλο θέμα αυτό, είναι ότι αν οι περισσότεροι μέσα στην πόλη αρχίσουν να χρησιμοποιούν ποδήλατα τότε το καυσαέριο που συσσωρεύεται στο κέντρο ανάμεσα στις πολυκατοικίες και που καρκινώνει σε μεγάλο βαθμό ιδιαίτερα τις μεγαλουπόλεις θα, εξαφανιστεί. Αυτό το συμπέρασμα το είχα σχηματίσει από παλιά και το είδα στην πράξη στην Ολλανδία όπου τα ποδήλατα έχουν τον πρώτο ρόλο. Κατεβαίνεις στο κέντρο του Άμστερνταμ και δεν υπάρχει ίχνος καυσαερίου. Απλά διότι δεν κυκλοφορούν σχεδόν καθόλου αυτοκίνητα. Κατά βάση βλέπεις ποδήλατα και τραμ. Από την άλλη ας μην ξεχνάμε την ηχορύπανση. Στο κέντρο των πόλεων όταν ανάβει το πράσινο και ξεκινάνε τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στους κεντρικότερους δρόμους σου 'ρχεται να βάλεις ωτοασπίδες. Αλλά και γενικότερα στους πιο πολλούς δρόμους της πόλης η φασαρία είναι τρομερά έντονη. Έπειτα η μετακίνηση με το ποδήλατο γίνεται γρηγορότερα και η αναζήτηση για θέση στάθμευσης γίνεται κακιά ανάμνηση. Επιπλέον, η μετακίνηση με τα δίτροχα αυτά μέσα θα ελαττώσει κατά πολύ των αριθμό τον αυτοκινήτων, που θα σημαίνει πιο γρήγορη και εύκολη κυκλοφορία των λεωφορείων και φυσικά των ταξί που δεν θα χρειάζεται να κάνουν κατάληψη στους λεωφορειοδρόμους.
Αν κάνουμε μια πιο βαθιά εντριβή στο θέμα θα βρούμε ακόμα περισσότερους λόγους για την χρήση του ποδηλάτου αλλά και κάποια αρνητικά σημεία τα οποία όμως στο μεγαλύτερο ποσοστό τους καλύπτονται από την "απελευθέρωση" και χρήση των μέσων μεταφοράς που θα επέλθει.
Σκεπτόμενοι με αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, αρκετοί άνθρωποι και κατά κύριο λόγο αυτοί που κατοικούν στην κεντρική και ανατολική πλευρά της πόλης, αγανακτισμένοι από το πιο απάνθρωπο μέσο μεταφοράς που έχει εφευρεθεί για την μετακίνηση εντός πόλεων, το αυτοκίνητο, και αηδιασμένοι από την αναπηρία των δημοτικών ταγών να συγκροτήσουν ένα σύστημα μέσων μαζικής μεταφοράς λειτουργικό και αποτελεσματικό, αποφάσισαν να προβούν σε έναν, για τους περισσότερους Έλληνες, παλιομοδίτικο τρόπο μεταφοράς, αυτόν με το ποδήλατο. Σιγά σιγά και με την πάροδο των ετών οι ποδηλάτες της πόλης μας αυξήθηκαν σε αριθμό και απέκτησαν μια πιο ισχυρή δυναμική όσον αναφορά την επιρροή τους στους διοικούντες την πόλη, ώστε να ακουστούν τα δικαιώματά τους να κυκλοφορούν στους δρόμους αποδεχόμενοι τον κατάλληλο σεβασμό, στους σωστούς δρόμους και με την ανάλογη ασφάλεια. -Εδώ θέλω να σημειώσω ότι και οι ποδηλάτες, αρκετοί από αυτούς, δεν ξέχασαν ποτέ ότι είναι Ελληνάρες και πολλές φορές αυτή την διεκδίκηση την έκαναν και κάνουν με τους πλέον πιο κανιβαλίστικους τρόπους. Όπως μια χρονιά που είχα πάει σε μια ποδηλατοδρομία και όταν κάποιος με ένα αυτοκίνητο δεν σταμάτησε στη διάβαση να περάσουν τα ποδήλατα κόντεψαν να τον δείρουν. "Έχουμε και εμείς δικαιώματα" του φώναζαν και άλλα τέτοια αγριεμένοι όλοι, λες και με αυτόν τον τρόπο θα έβαζε μυαλό. Η μόρφωση όμως βλέπετε δεν ξεχωρίζει ποδηλάτη από αυτοκινητιστή. Από εκείνη την μέρα δεν ξαναπάτησα σε τέτοιες πορείες-. Αυτές οι φωνές όσο γίνονταν και περισσότερες τόσο η πίεση στους δημάρχους και δη στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης μεγάλωνε. Αποφασίστηκε, έτσι, πριν από κάνα χρόνο και άρχισε να υλοποιείται φέτος η δημιουργία ποδηλατοδρόμων τουλάχιστον στα σημεία όπου ο χώρος του δρόμου το επιτρέπει και από εκεί και πέρα βλέπουμε.
Η προχειρότητα και η έλλειψη σχεδίου, όμως, που χαρακτηρίζει την χώρα μας και ειδικά την Θεσσαλονίκη έκανε και εδώ την εμφάνισή της. Ίσως να με πείτε γκρινιάρη, αλλά δεν μπορώ να μην αναφέρω τα στραβά, εώς και αστεία, που εντόπισα σε αυτούς τους δρόμους.
Το πιο αστείο πράγμα που είδα είναι ότι οι ποδηλατοδρόμοι, που φτιάχτηκαν στην άκρη, δεξιά του δρόμου, είναι κατακλυσμένοι από τα φρεάτια που καταλαμβάνουν τον μισό δρόμο. Έτσι, ο ποδηλάτης αν δεν θέλει να μετατραπεί σε κομπρεσέρ μπαίνοντας και βγαίνοντας συνεχώς σ' αυτά με αποτέλεσμα να ψάχνει να βρει γιατί η σπονδυλική του στήλη έγινε για απόσυρση, πρέπει να κινείται συνεχώς όσο πιο αριστερά γίνεται. Αυτόματα όμως βρίσκεσαι δίπλα στο δρόμο με μοναδικό προστατευτικό τους μικρούς πλαστικούς ανακλαστήρες. Έτσι, όταν διέρχεται από δίπλα σου ένα λεωφορείο ή κανένας γκαζιάρης κάγκουρας, κλείνεις τα μάτια σου, μαζεύεσαι και παρακαλάς να μην σε πατήσει.
Επίσης, κάνοντας τη βόλτα σου πολλά είναι τα εμπόδια που πρέπει να προσπεράσεις. Κάδοι σκουπιδιών μες τη μέση του δρόμου, παρκαρισμένα αυτοκίνητα ευφυέστατων Ελλήνων που δεν "μασάνε" από τέτοια και σταθμεύουν όπου βρουν, μηχανάκια που βρήκαν ευκαιρία να κινηθούν πιο γρήγορα και άλλα τέτοια ευτράπελα.
Από την άλλη ο σχεδιασμός κάποιων ποδηλατοδρόμων, όπως αυτός της Αγ. Δημητρίου, έγινε με τέτοιο έξυπνο τρόπο ώστε οι στάσεις των λεωφορείων να βρίσκονται μέσα σε αυτούς. Εκεί δηλαδή που κινείσαι το βλέπεις μπροστά σου σταματημένο στη στάση. Οπότε ή σταματάς και περιμένεις τρώγοντας τη ζέστη και τα καυσαέρια ή το προσπερνάς (βλακωδώς) και εκτίθεσαι στο δρόμο. Επίσης η κατάληξη των δρόμων αυτών, δηλαδή εκεί που τελειώνουν, είναι για γέλια. Σε πετάει στεγνά μέσα στην κίνηση και τρέχα να σωθείς.
Γενικώς το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι η προχειρότητα σε αυτήν την χώρα κάνει παντού την εμφάνισή της. Ακόμα και τα απλά πράγματα είμαστε ανίκανοι να τα κάνουμε σωστά και μετά θαυμάζουμε τους Ευρωπαίους για τον πολιτισμό τους. Όχι φίλοι μου, απλά είμαστε ανόητοι που έχουμε βάλει τους βλάκες να μας κυβερνούν. Η Θεσσαλονίκη τουλάχιστον έχει να δει δήμαρχο ή νομάρχη σοβαρό από την απελευθέρωσή της από τους Τούρκους.
Για το τέλος έχω μια ερώτηση: Όλα εκείνα τα αυτοκίνητα που ήταν παρκαρισμένα πάνω στο πεζοδρόμια της Αγ. Δημητρίου -για όσους δεν γνωρίζουν, μιλάμε για τον δρόμο πάνω από τα πανεπιστήμια ο οποίος είχε αρκετά μεγάλα πεζοδρόμια τα οποία είχαν μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης- που έχουνε πάει; Άρα αυτοί που κατέβαιναν με τα αμάξια τους και τα έβαζαν στα πεζοδρόμια έχουν λύση να κατέβουν χωρίς αυτά ή τα έβαλαν κάπου αλλού.
Ποδηλατόδρομος στη Θεσσαλονίκη...
Ποδηλατόδρομος στο κέντρο του Άμστερνταμ (σημειωτέων ότι το πρωί επιτρεπόταν στα επαγγελματικά αυτοκίνητα να πραγματοποιήσουν εργασίες μπαίνοντας στα πεζοδρόμια, κατά τα άλλα βλέπετε αυτοκίνητα;)

27 σχόλια:

  1. Το θέμα των ποδηλατόδρομων δεν μπορεί να λυθεί τόσο εύκολα με μερικές διαγραμμίσεις ή πλαστικά κολονάκια. Είναι ένα ζήτημα που πρέπει να εξεταστεί συνολικά. Και σε αυτό μεγάλο ρόλο μπορεί να παίξει μόνο μία Μητροπολιτική Δημοτική Θεσσαλονίκη. Κι εμείς στο δήμο μου (Σταυρούπολη) κάναμε δίκτυο, αλλά όταν δεν υπάρχουν μέτρα για το συγκοινωνιακό πρόβλημα και για ενίσχυση τροχήλατων ή σταθερής τροχιάς ΜΜΜ τότε ο ποδηλατόδρομος είναι ένα παιδικό παιχνίδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα συμφωνήσω με τον από πάνω :P. Δεν γίνεται μία μέρα να λένε..α άντε ας κάνουμε έναν ποδηλατόδρομο. Πρέπει να μελετηθεί το όλο θέμα, ίσως να γίνει και δι'ανοιξη των δρόμων και προπάντων να υπάρχει χώρος και για τους πεζούς και για τους οδηγούς αλλά και για τους ποδηλάτες, ώστε να εξυπηρετούνται όλοι. Ήταν αναμενόμενο να γίνει μία προχειροδουλειά. Πάντως από την άλλη σας ζηλεύω έτσω και για αυτό το λίγο...θέλουμε και εμείς :P :P :P. Που είναι οι κορυφαίοι ποδηλατόδρομοι της Γερμανίας, που μέχρι και φανάρια για τους ποδηλάτες έχουν????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βρε παιδιά μην ξανοίγεστε τόσο πολύ! Μια βόλτα μέχρι την Καρδίτσα πάτε και θα δείτε ότι όλοι μικροί-μεγάλοι Καρδιτσιώτες,οι φοιτητές,οι επαγγελματίες,οι υπάλληλοι ακόμη και ιερείς(ναι,ναι να το πιστέψετε) έχουν βάλει στην ζωή τους το ποδήλατο...ούτε εκεί υπάρχει χώρος οι ίδιοι οι κάτοικοι το επέβαλαν πρώτα στον ευατό τους και το εφάρμοσαν! Μετά ο Δήμος επιμελήθηκε και όρισε τους πδηλατόδρομους οι οποίοι προφανώς δεν είναι σαν της Γερμανίας, παρ'όλα αυτά όμως οι μετακινήσεις τους γίνονται με ασφάλεια!
    Θέληση να υπάρχει... και πρώτα απ'εμάς τους πολίτες τους ίδιους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ο δείμος του πολίτη
    Και να ήθελα να διαφωνήσω μαζί σου δεν θα μπορούσα. Το θέμα και ερώτημα είναι, πως κάνεις όλους αυτούς τους δήμους με το εμπόδιο της γραφειοκρατίας που υπάρχει και την άρνηση για συνεργασία μεταξύ των δημάρχων να τα βρουν μεταξύ τους; Από την άλλη τα μμμ είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι για την απαλλαγή της πόλης από τα αυτοκίνητα και για γρηγορότερη μετακίνηση. Θέλει δραστικά και αποφασιστικά μέτρα χωρίς υποχωρήσεις. Πράγματι η ενίσχυση των μμμ με περισσότερα τροχήλατα και με σταθερής γραμμής όπως τραμ είναι αναγκαία. Πρέπει όμως να καταλάβουν μερικοί, όπως οι ταξιτζήδες, ότι όταν λέμε απαγορεύεται να μπουν στη γραμμή των λεωφορείων είναι τελειωτικό. Αλλιώς τα πρόστιμα πρέπει να πέσουν βροχή μέχρι να το κατανοήσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @the monkeys
    Πράγματι αυτόπου λες είναι σωστό "Δεν γίνεται μία μέρα να λένε..α άντε ας κάνουμε έναν ποδηλατόδρομο." αλλά δυστυχώς αυτό έγινε. Πάντως χώρος για όλους ειδικά στη θεσσαλονίκη είναι αδύνατο να βρεθεί ακόμα και με ανακατασκευή των δρόμων. Αυτοί που θα αδικηθούν θα είναι οι αυτοκινητιστές των ΙΧ. Με την προυπόθεση όμως της καλής συγκοινωνίας δεν θα πειράξει κανέναν! Η απάντηση στο τελευταίο σου ερώτημα είναι εύκολη... "Στη Γερμανία".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @kariatida62
    Αχ καλή μου Καρυάτιδα, μάλλον δεν ξέρεις ή ξέχασες τι θα πει Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονικιός. Αν η Ελλάδα είναι μια χώρα που έχει πιάσει πάτο η Θεσσαλονίκη είναι πλήρως βυθισμένη σε αυτόν, ούτε ένα εκατοστό δεν εξέχει. Μη βιαστείς να με αποκαλέσεις υπερβολικό. Όντως όχι απλώς συμφωνώ αλλά το έχω πει και πολλές φορές ότι αν εμείς οι ίδιοι δεν αρχίσουμε να αντιδρούμε και να διεκδικούμε τότε να μην περιμένουμε τίποτα από τους άλλους τους εκλεγμένους. Δεν ξέρω τι έγινε στην Καρδίτσα ή τα Τρίκαλα και μπράβο τους αλλά η πόλη της Θεσσαλονίκης δεν έχει καμία σχέση. Μιλάμε για μια πόλη με τη χειρότερη δόμηση, τους χειρότερους δρόμους, απίθανη έλλειψη στάθμευσης, απίστευτα πολλά αυτοκίνητα, κάκιστη συγκοινωνία και το χειρότερο, με τους πιο αμόρφωτους πολίτες. Ξέρεις τι σημαίνει Θεσσαλονικιός; σημαίνει "εγώ είμαι ο νόμος".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. να αναφέρω και αυτό που κάναν στην παραλία δήθεν ποδηλατόδρομο, κάκιστη χάραξη στην νέα διαμορφωμένη περιοχή και άσκοπη αναβάθμιση του υπόλοιπου ο οποίος σε 1-2 χρόνια θα καταστραφεί για να αναπλαστεί (ο θεός και η ψυχή του τι τσιμεντένια ανάπλαση θα δύμεκι εκεί), οπότε λεφτά για πέταμα έχει φαίνεται ο Δήμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Tyler Durden
    Ακριβώς έτσι είναι Tyler και καλά έκανες και ανέφερες την παραλιακή εγώ κακώς δεν είπα τίποτα. Ακόμα και σε αυτό το σημείο της πόλης που είναι το πιο πρόσφορο για έναν σωστό ποδηλατόδρομο έκαναν μια χαζομάρα. Ας μην ξεχνάμε και την παιδεία του Έλληνα που όταν περπατάει στην παραλία ενώ έχει ένα τεράστιο πεζοδρόμιo στη διάθεσή του, όλοι μα όλοι λες και τους τραβάει μαγνήτης κινούνται μέσα στον, 2 μέτρων, δρόμο για ποδήλατα. Πραγματικά απίστευτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτή η μπορντώ γραμμούλα άκρη άκρη στη φωτογραφία σου είναι ο ποδηλατόδρομος Newton? Μιλάμε για υπερμέγεθος!
    Θα συμφωνήσω με την Καρυατιδα πάντως διότι και στο Μεσολόγγι έχουν σχεδόν όλοι ποδήλατο...
    Σκέφτομαι να πάρω και εγώ ένα τώρα και να κυκλοφωρώ κανονικά στους δρόμους της Αθήνας, δε βλέπω άλλη λύση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Eχεις δίκιο Newton, επάνω στην Θεσσαλονίκη είσαστε καλομαθημένοι. Το διαπίστωσα πριν 4 χρόνια, όταν σας επισκέφθηκα τελευταία φορά και είδα και τρελάθηκα! Επανω ισχύει το "καβάλα παν στην εκκλησιά καβάλα προσκυνάνε..." μέχρι το περίπτερο θέλετε να πάτε και παίρνετε αυτοκίνητο!
    Τώρα για το ότι οι Μακεδόνες είσαστε χωρίς παιδεία εδώ λίγο θα διαφωνήσω... όλη η Περιφέρεια είναι έτσι ακόμη και η Αθήνα που έχει γεμίσει απο την Περιφέρεια.Επομένως η Ελλάδα όλη!Σας προτιμώ χίλιες φορές όμως απο τους Πελοποννήσιους γιατί πάνω απ'όλα έχετε καλή καρδιά,φιλότιμο και ανεπτυγμένο το αίσθημα της φιλοξενίας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Newton θεσσαλονικιέ! την πρωτειά απ' τους Κύπριους δεν την παίρνεις με τίποτα!!
    [Αν δεν παινέψω το σπίτι μου, ποιον θα παινέψω! Για κατούρημα -μετά συγχωρήσεως- θα πάνε με το όχημα. θα μου πεις τέτοιο παίνεμα τι το θες...]
    Ένα καλό Σ/Κ νάχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Βρομιστεράκι
    Χαχα, ναι αυτή είναι! Βέβαια για να είμαστε δίκαιοι η φωτό τον αδικεί λίγο, αλλά πάντως σκέψου ότι ο μισός είναι και γεμάτος φρεάτια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @kariatida62
    Ίσως αυτά που λες για το φιλότιμο και την φιλοξενία να ισχύουν, δεν διαφωνώ. Πάντως εγώ μίλησα για έλλειψη μόρφωσης όχι παιδείας αν και αυτό ακόμα συζητιέται! Δες τι εννοώ...http://thessalotipota.blogspot.com/2009/01/blog-post_11.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @JamanFou
    Χαχα, δηλαδή υπάρχουν και χειρότερα! Εντάξει ησύχασα τώρα. Άντε καλό σ\κ, και με περιμένει σπίτι παρέα με τα κάρβουνα έτοιμα! Μετακόμισα σε ένα χωριό λίγο έξω από την πόλη και αυτό είναι το πρώτο ψήσιμο, μην το χάσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. sumfwnw m osa eipes gia to podhlato.gnk egw to latreuw al dn mporw n t o xrhsimopoihsw gia thn asfaleia ths zwhs mu!edw fovamai otan eimai sto amaxi fadasou me podhlato.
    8 sumfwnhsw me tous prolalhsantes oti 8elhsh kai kuriws kalh organwsh kai sxedio n uparxei kai ola mporoun n ginoun.kai anfer8hkan kai perioxes alla nmzw oti ayto to kator8wma eprepe n exei ginei prwta stis duo prwteuouses gt einai autes pou to xreiazontai!
    gia na eimaste antikeimenikoi omws h athina kai gnk h ellada poleodomika pasxei.eimaste kuriolektika o enas panw stn allo kai xwroi dn uparxoun...gia n ginoun kaloi podhlatodromoi 8 eprepe n ginei fardunsh twn dromwn kai katasunepeia n gkremistoun kai kapoia ktiria(polla vsk.axaxx)
    sthn perioxh mu prosfata ginontai erga gia podhlatodromo ki egw eimoun teleiws kata enw oloi elegan oti einai ena vhma.
    ma dn uparxei xwros gia tous pezous kala kala gia ta autokinhta,ta poarking dn ufistantai kai kanoun kai podhlatodromous??kai katarxas edw sta voriea oloi exoun to pswnio tou tzip...mexri kai h dhmarxos!gia n katevoun 1xiliometro pernoun to hammer!!(ante n se pathsei meta).o podhlatodromos egine...k dn exw wekatalavei ti soi einai gt emena mu moiazei kati san pezodromio,epipelon einai se orismena shmeia ta opoia dn enwnontai al exoun apostash metaxu(dld prepei n kateveis stn dromo kai n xananeveis k auto sunexeia)epipleon elexistoi edw exoun podhlata kai oi podhlatodromoi exoun ginei se kati stenakia ki oxi stn kentriko pou phzei.
    prwta ma8aineis stn allo n afhnei thn tzipara,meta kaneis podhlatodromous!aman sauthn thn xwra.monkey2 pame germania!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Moυ άρεσε πάντως πολύ αυτό περί σοβαρού νομάρχη και δήμαρχου!!!
    Γειά σου φίλε μου Newton!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Φίλε Newton καλησπέρα,

    Η Θεσσαλονίκη δυστυχώς θα μπορούσε να είναι πολύ πιο όμορφη αν την προσέχαμε εμείς οι ίδιοι οι κάτοικοι της, οι οποίοι την αγαπάμε μόνο στα λόγια. Η πόλη είναι "εύκολη" και εννοώ ότι οι αποστάσεις είναι μικρές και ευνοούν την ύπαρξη μιας καλής και αξιόπιστης συγκοινωνίας με τα ΜΜΜ, αλλά δυστυχώς...

    Σε ότι αφορα τους ποδηλατόδρομους θα συμφωνήσω με τον δείμο του πολίτη. Είναι ένα θέμα που μπορεί να μελετηθεί μόνο σε συνεργασία με όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος. Δεν λύνεται με τη δημιουργία 5χμ ποδηλατόδρομου στην παραλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. καλημέρα
    εύχομαι και ποδήλατα και ποδηλατόδρουμους και όλα τα καλά...
    και εγώ θα πάρω σε λίγο καιρό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εχω ποδηλατο, εχουν τα παιδια μου, εχουν οι φιλοι μου. Βαλτε το στη ζωη σας κατω απο τις οποιες συνθηκες. Επειτα πολεμηστε και για ποδηλατοδρομους και για οτι αλλο. Ως πολιτες εχουμε καθηκον να πιεζουμε το κρατος να περνει αποφασεις και να μην περιμενουμε ποτε θα τους ερθει να κανουν κατι απο μονοι τους. Να βγαινουμε σε ποδηλατοπορειες στους δρομους οσες περισσοτερες χιλιαδες ποδηλατα μπορουμε. Οι μεγαλες αλλαγες θελουν σπρωξιμο καπο ολους. Καλημερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @the monkeys
    Βασικά το έχω πει και το ξαναλέω, χώροι δεν υπάρχουν επειδή έχει γεμίσει ο τόπος με αυτοκίνητα. Η κέθε 4μελής οικογένεια έχει 3 αυτοκίνητα και φυσικά χωρίς πυλωτή να τα σταυθμεύσει. Αν δημιουργηθούν ποδ\μοι, αν καλυτερεύσουν τα μμμ, αν κυκλοφορούν περισσότεροι με μηχανές θα δεις ότι αμέσως δρόμοι που από τα διπλοπαρκαρισμένα έχουν μείνει μισοί θα σου φένονται τεράστιοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @navarino-s
    Ναι ρε συ, που να δεις πρόοδο με τον Ψωμιάδη τον ζορό που κάθε τρεις και λίγο βλέπεις τη φάτσα του στα μεσημεριανάδικα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @NdN
    Βασικά το γεωγραφικό σημείο της πόλης θεωρώ ότι είναι από τα ομορφότερα μέρη της Ελλάδας που δυστυχώς δεν έχουμε κάνει τίποτα ώστε να το αξιοποιήσουμε. Ναι η πόλη είναι "εύκολη" εκτός από κάποιους δήμους που βρίσκονται ψηλά (ανηφόρες κατηφόρες) και σε συνδιασμό με την πυκνή και χωρίς σχέδιο ανοικοδόμηση έγιναν σαν λαβύρηνθος. Πάντως ένα καλό σύστημα μμμ θα έσωζε την κατάσταση. Τώρα για τους δήμους ειληκρινά δεν ξέρω πως θα γινόταν να συνεργάζονται αφού αυτό δεν μπορεί να το επιτύχει η νομαρχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @akrat
    Να πάρεις να πάρεις, άντε και καλές αντοχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @anentaxtosaristeros
    Όντως θέλει κόπο άλλα όσο πιο πολύ επιμένουμε και παλεύουμε (όχι μόνο για το ποδήλατο αλλά για οτιδίποτε θα καλυτερεύσει την κοινωνία μας), όσο πιο πολύ γινόμαστε τόσο πιο πολύ επιρεάζουμε και τους υπόλοιπους! Το ξέρω είναι δύσκολο αλλά θέλει συνολική προσπάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Οσες τουμπες και να φας με το ποδηλατο, αυτες που σε σημαδευουν στη ζωη ειναι οι αλλες των λαμογιων των πολιτικων. Και για να ειμαι και πολιτικα ορθος να πω και το τετριμμενο: "Αυτο δεν ισχυει για ολους τους πολιτικους διοτι οπως ξερετε δεν ειναι ολοι ιδιοι...
    Καλο ε?
    Καλημερα σε ολους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @exoaptonkyklo
    Φυσικά και δεν είναι όλοι ίδιοι, άλλοι κλέβουν περισσότερα και άλλοι λιγότερα, καθώς επίσης και ότι άλλοι ξέρουν να τα κρύβουν ενώ άλλοι όχι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Το ποδήλατο είναι το καλύτερο μέσον μεταφοράς.

    Ας μην αρχίσουμε τις συγκρίσεις με την Ευρώπη.

    Αν χρειάζεσαι βοήθεια σου πρωτείνω να επικοινωνήσεις με τους Οικολόγους Πράσινους της Θεσσαλονίκής: 2310421196.

    Καλή τύχη με την προσπάθεια σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...